دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
سروده‌هاي رجب افشنگ در «آه است و آتش نيست» منتشر شدند

مجموعه اشعار سپيد رجب افشنگ با موضوع دفاع‌مقدس و عاشورا در كتابي با عنوان «آه است و آتش نيست» به همت انتشارات تجلي‌مهر و با مشاركت نشر صرير وارد بازار نشر شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، افشنگ در مقدمه اين كتاب كه  اشعار سپيد بين سال‌هاي 86 و 87  وي را دربرمي‌گيرد نوشته است: «راه باز است. معبرها همه پاك شده‌اند. لابه لاي سيم خاردارها، پلاك‌ها چشمك مي‌زنند و شهدا هنوز ايستاده‌اند و با سرانگشت وفا، نقطه رهايي را نشان مي‌دهند... اين اثر تراوش قلمي است كه راه را باز مي‌بيند و به آن سوي افق مي‌نگرد.»

اشعار  افشنگ به يادآوري حماسه‌هاي رزمندگان در سال‌هاي دفاع‌مقدس، دلتنگي‌هاي خانواده شهدا و وضعيت رزمندگان در حال حاضر پرداخته اند.

وي در برخي از اشعار خود،‌ فضاي 8 سال دفاع‌مقدس را با تكيه بر وقايعي مانند حماسه عاشورا، نمادها و اسطوره‌هاي شاهنامه و ماجراي حضرت ابراهيم (ع) و قرباني كردن حضرت اسماعيل (ع) به تصوير كشيده است.

در صفحه 49 كتاب «آه است و آتش نيست» و در شعر سپيدي با عنوان «اين پيكره» آمده است:‌ «ايران! خون منتشر / بر آبادي‌هاي شمال يا جنوب/ فرقي نمي‌كند/ اين پيكره / پيراهن زخمي‌اش را از تن آورده / به اهتزاز شهيدانش / دست تكان مي‌دهد.»

مجموعه شعر «آه است و آتش نيست» در قطع رقعي و 80 صفحه، با شمارگان 3هزار نسخه و بهاي 15هزار ريال، توسط انتشارات تجلي‌مهر و با مشاركت نشر صرير به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط