سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹

«کارل تئودور تسو گوتنبرگ» وزیر دفاع سابق کشور آلمان در تاریخ 29 نوامبر (8 آذر) کتاب جدیدی را با عنوان «در حال حاضر، شکست خورده» منتشر می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نخستین پرسش و پاسخی است که از زمان کناره گیری «گوتنبرگ» از تمام پست‌های سیاسی‌اش با او انجام شده و طی آن «تسو گوتنبرگ» صادقانه و بی پرده به گفتگو با «جیووانی دي لورنزو» سردبیر نشریه «سایت» پرداخته و به تفصیل در مورد ماجرای پرجنجال و آینده‌اش صحبت کرده است. 

در كتاب «در حال حاضر، شکست خورده» «گوتنبرگ» و «دی لورنزو» در مورد جریان سرقت‌های ادبی و پیامدهای آن به بحث نشسته اند. «گوتنبرگ» در مورد اصل و نسب و خانواده‌اش، دوران فعالیت سیاسی‌اش در وزارت اقتصاد و وزارت دفاع، برخورد با اشتباهاتش، دوران پس از استعفا و شرایط لازم برای بازگشت یک سیاستمدار همچنان فوق‌العاده و محبوب سخن گفته است.
 
این کتاب علاوه بر این به موضوعات بزرگ معاصر همچون وضعیت وخیم سیاست آلمان و احزاب و آنچه که باید در این زمینه انجام شود، قدرت و مکانیسم‌های مطبوعات و اقدامات لازم در سیاست خارجی اروپا  نیز پرداخته است. «در حال حاضر، شکست خورده»کتابی است که شخص «گوتنبرگ» را بررسي مي‌كند، نگاهی نو به ماجرای سرقت ادبي او می افکند و همزمان نگاهی به آن چیزی دارد که حال و آينده يمكي از بزرگترین و زيرك‌ترين سیاستمداران را تحت تاثیر قرار داده است. 

«کارل تئودور تسو گوتنبرگ» متولد 1971 است. او از سال 2002 تا 2011 عضو بوندستاگ آلمان بود. در سال 2009 وزیر اقتصاد آلمان و از اکتبر 2009 تا مارس 2011 وزیر دفاع کشور آلمان بود. در تاریخ اول مارس 2011 وی از تمام پست‌های سیاسی‌اش استعفا کرد. دقيق نبودن پايان‌نامه دكتري «گوتنبرگ» و استفاده از منابع ديگر بدون ذكر ماخذ موجب شده است تا مدرك دكتري او از سوي منتقدانش فاقد ارزش علمي تلقي شود. «گوتنبرگ» در حال حاضر در مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل در واشینگتن به عنوان دولتمردی برجسته مشغول فعالیت است. 

«جیووانی دي لورنزو» متولد 1959 و سردبیر هفته نامه «سایت»، همکار روزنامه برلینی «تاگس اشپیگل» و مجری برنامه گفتگوی «سه سپس نُه» است. او برای فعالیت‌های اجتماعی و مطبوعاتی خود تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها