سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
كتاب‌های ايرانی به آلمان می‌روند

مسوولان برگزاري پنجاه و ششمين نمايشگاه بين‌المللي «جهان كودكان» در آلمان، از انتشارات شباويز براي شركت در اين نمايشگاه دعوت كردند.-

خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)- پنجاه و ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب‌هاي تصويرگري‌شده، با عنوان «جهان كودكان» روز 25 نوامبر برابر با 4 آذر ماه در موزه‌ كتاب كودك آفن‌باخ آلمان آغاز به كار مي‌كند.

اين نمايشگاه كه همه‌ساله مجموعه‌اي از بهترين كتاب‌هاي كودك سراسر جهان را براي بازديدكنندگان به‌نمايش مي‌گذارد از انتشارات شباويز براي شركت در اين نمايشگاه دعوت كرده است.

فريده خلعتبري مدير شباويز در اين‌باره به خبرنگار ما گفت: مسوولان اين نمايشگاه، در طي سال و به‌ويژه در نمايشگاه كتاب فرانكفورت، كتاب‌هايي را كه در حوزه كودك منتشر شده‌اند بررسي مي‌كنند. همچنين، پيش از برگزاري نمايشگاه جهان كودكان با ناشران تماس مي‌گيرند و ليست كتاب‌هاي موردنظرشان را اعلام مي‌كنند. امسال هم قرار است علاوه بر پنجاه و شش عنوان كتاب درخواستي‌شان، 22 عنوان كتابي را كه به‌تازگي و براي شركت در نمايشگاه كتاب فرانكفورت آماده كرده ‌بوديم برايشان بفرستيم.

وي توضيح داد: از هر كدام از كتاب‌ها را در دو نسخه همراه با ترجمه انگليسي متن، شناسه كتاب و مجموعه جوايزي كه تا روز ارسال كسب كرده‌اند، مي‌فرستيم. به اين ترتيب بازديدكنندگان كه كودكان و نوجوانان، مربيان و معلمان مدارس‌اند به‌راحتي مي‌توانند دست به انتخاب بزنند.

خلعتبري درباره حضور ناشران ايراني در اين نمايشگاه گفت: تا سال 1388 كه پنجاه و چهارمين دوره برگزاري اين نمايشگاه بود، از هيچ ناشري از ايران دعوت نشده بود. در آن سال كتاب‌هاي ايراني براي نخستين بار به اين نمايشگاه راه يافتند. هنگام انتخاب كتاب‌هاي برتر نمايشگاه هم كتاب‌هاي ايراني چهار عنوان نخست را كسب كردند.

اين ناشر با بيان اين‌كه شركت در نمايشگاه جهان كودكان پيامدهاي مثبتي دارد گفت: سال گذشته پس از شركت در اين نمايشگاه گروهي از دست‌اندركاران كتاب كودك در برلين تماس گرفتند و خواستار برگزاري نمايشگاهي از تصويرگري‌هاي كتاب‌هاي ما شدند. به اين ترتيب هنر هنرمندان و تصويرگران ايراني ابتداي امسال در برلين به نمايش درآمد.

در پنجاه و ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب‌هاي تصويرگري‌شده «جهان كودكان» بخش ويژه‌اي به‌ كتاب‌هاي ايراني اختصاص مي‌يابد و پوسترهاي كتاب‌هاي منتخب، زينت‌بخش ديوارهاي محل برگزاري خواهد بود.

اين نمايشگاه تا ماه فوريه (بهمن ماه) در موزه‌ كتاب كودك آفن‌باخ آلمان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها