سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
نمايشگاه چاپ پكو، ارتباطات داخلي و بين‌المللي را توسعه مي‌دهد

مدیرعامل شرکت بهامین پویا با اشاره به برپايي دومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي پكو در بهمن ماه گفت: نمایشگاه پکو برای فروشندگان ماشین‌آلات خوب است، زيرا ارتباطات داخلی با مشتریان ایرانی را گسترش مي‌دهد، در دوره گذشته برخی از شرکت‌ها موفق شدند قراردادهایی را با کشورهای عضو اكو امضا کنند اما زمانی كه کشور ترکیه بدون هرگونه تحریمی مي‌تواند خدمات صنعت چاپ را به کشورهای عضو صادر کند، کار ما سخت می‏‌شود.-

محمد باغبانی‌جم به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: چنین نمایشگاهی باید به خاطر اهداف کلانی که دارد، امکانات بیشتری را برای چاپخانه‌داران فراهم کند تا آنها بتوانند مشتریانی از کشورهای عضو اکو را جذب کنند.

وي ادامه داد: نخستین دوره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو(پکو) يكي از بزرگ‌ترین و پررونق‌ترین نمایشگاه چاپی بود كه در تاریخ این صنعت در ایران برگزار شد.

باغباني با بيان اينكه این نمایشگاه مانند هر رویداد دیگری، اشکالات خاص خود را داشت، افزود: به عنوان مثال از زمان اعلام تا برگزاری آن، فاصله زیادی نبود که این مساله فعالان اين حوزه را در برنامه‌ریزی برای شرکت در نمایشگاه دچار مشکل کرد.

وي تصريح كرد: مشخص نبودن تقویم برگزاری نمایشگاه در اولین دوره، چندان مهم نبود، ما در همان زمان از دوستان برگزارکننده تقاضا کردیم که در دوره بعد، تقویم برگزاری نمایشگاه از هفت يا هشت ماه قبل مشخص شود، زيرا در صنعت چاپ و حوزه واردات ماشین‌آلات این صنعت، برای برنامه‌ریزی شرکت در یک نمایشگاه، زمان زیادی لازم است.

به گفته باغباني، براي واردات ماشين به كشور از زمان سفارش یک دستگاه تا رسیدن آن به ایران، 6 ماه زمان لازم است و اگر تقویم برگزاری نمایشگاهی، این امکان را در اختیار ما قرار ندهد، نمی‌توانیم با تمام قوا در نمایشگاه شرکت کنیم.

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به برپايي نمايشگاه‌هاي پراكنده چاپ در كشور، يادآور شد: شرکت در نمایشگاه‌های داخلی پراکنده هزینه‌بر است و بايد از سوي متولیان صنعت چاپ نوعی تمرکز در برگزاری نمایشگاه‌های داخلی به وجود بیاید، زيرا برگزاری یک نمایشگاه خوب در طول سال، بهتر از برگزاری نمایشگاه‌هاي پراکنده‌ای است که هیچ‌یک از آنها به اهداف خود دست پیدا نکنند.

باغباني يادآور شد: ایران اين ظرفيت را دارد كه در بخش بسته‌بندی به قطب منطقه تبدیل شود و به نظر مي‌رسد تمرکز صحیح بر برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی در طول سال و حذف برگزاری نمایشگاه‌های کوچک، مي‌تواند منافع ایران را در توسعه خدمات صنعت چاپ و بسته‌بندی تامین کند.

دومين نمايشگاه بين‌المللي چاپ و بسته‌بندي كشورهاي عضو اكو، 19 تا 22 بهمن ماه سال 1390 از ساعت 10 تا 18 در مركز نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مشهد برگزار مي‌شود. پيش از اين قرار بود، اين نمايشگاه از 24 تا 27 آبان ماه برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها