سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
وقتي كلاس اول بودم داستان مي‌گفتم

«كيميا دهبان» داستان‌نويس نوجواني است كه سال‌هاست داستان مي‌نويسد. او درباره نخستين‌گام‌هايش در راه داستان‌نويسي مي‌گويد: در دوران كودكي كه مادرم برايم كتاب مي‌خواند خيلي از داستان‌ها را دوست داشتم و از همان زمان دلم مي‌خواست بنويسم. كلاس اول كه بودم داستان مي‌گفتم و مادرم آن‌ها را مي‌نوشت.

ايبنا نوجوان: اين نوجوان نويسنده به خبرنگار ما گفت: از دوران كودكي كه مادرم برايم كتاب مي‌خواند، داستان‌ها را دوست داشتم و از همان زمان دلم مي‌خواست، داستان بنويسم.

وي افزود: كلاس اول كه بودم، داستان مي‌گفتم و مادرم اين داستان‌ها را برايم مي‌نوشت. سال 86 نيز كه دانش‌آموز كلاس دوم ابتدايي بودم يكي از داستان‌هايم با نام «آسمان آبي» را براي رشد دانش‌آموز ارسال كردم و داستانم در آن مجله منتشر شد.

او با بيان اين‌كه تاكنون هيچ يك از داستان‌هايش منتشر نشده است گفت: مادرم از علاقه‌مندي من به نويسندگي مطلع است در اين زمينه از من حمايت مي‌كند حتي تعدادي از داستان‌هايم را انتخاب كرده و به ناشر سپرده است تا منتشر شود. اما هنوز منتظر نتيجه‌ بررسي‌هاي ناشر هستيم.

كيميا تا كنون در هيچ كلاس نويسندگي شركت نكرده است و بيش‌تر براي علاقه‌ي خود مي‌نويسد. او در اين زمينه گفت: به تازگي با آقاي «محمدرضا يوسفي» كه از نويسندگان حوزه‌ي كودك و نوجوان است صحبت كرده‌ام و قرار است داستان‌هايم را براي او ارسال كنم تا نظراتش را درباره‌ي آن‌ها بگويد.

اين نوجوان 12 ساله اظهار كرد: تا كنون بيش‌تر داستان‌هاي كوتاه نوشته‌ام اما به تازگي داستاني نوشته‌ام كه قدري تخيلي است و سرگذشت دختري را بيان مي‌كند كه اتفاق‌هاي مختلفي را تجربه مي‌كند و در نهايت با حيوانات دوست مي‌شود. 

او افزود: اين داستان كه نام «ماجراهاي آليس» را براي آن انتخاب كرده‌ام، از ديگر داستان‌هايم طولاني‌تر است. هم‌چنين هميشه پيش از اين‌كه داستاني بنويسم، درباره موضوع آن فكر مي‌كردم اما درباره‌ي اين داستان زماني كه خودكارم را به دست مي‌گيرم، انگار خود خودكار شروع به نوشتن مي‌كند و اين داستان در ذهنم شكل مي‌گيرد.

اين نويسنده‌ي نوجوان عنوان كرد: پس از تمام شدن اين داستان مي‌خواهم داستاني درباره‌ي پرندگاني كه كوچ مي‌كنند بنويسم، كه نام «پرواز پرستوها» را براي آن در ذهن دارم.

كيميا با بيان‌اين‌كه مطالعه را دوست دارد و در زمينه‌هاي مختلف كتاب مي‌خواند گفت: كتاب‌هاي داستان، تاريخ و آموزشي را مي‌خوانم و هر زمان كه فرصتي براي كتاب‌خواني داشته باشم حتما كتاب مي‌خوانم.

كتاب‌هاي «بينوايان» و «سارا كورو» از جمله آثار مورد علاقه اين نوجوان است. او درباره ديگر كتاب‌هاي جذابي كه به تازگي خوانده است گفت: در ميان كتاب‌هايي كه اخيرا خوانده‌ام نيز داستان‌هاي «جودي دمدمي» را خيلي دوست دارم و رمان «زنان كوچك» را نيز از كتاب‌خانه گرفتم كه ماجراهاي آن نيز برايم بسيار جذاب بود.

كيميا افزود: مدتي بود كه مي‌خواستم در زمينه‌ي كتاب‌هاي ترسناك نيز مطالعه كنم. به تازگي كتابي با عنوان «قصر وحشت» خريده‌ام كه از آن خوشم آمد و از همان صفحات نخستين كتاب با داستان آن ارتباط برقرار كردم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    سلام خوشحالم كه ما نوجوانان نويسنده هم مي توانيم پا جاي پاي نويسندگان بزرگ بزاريم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها