دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
بهترين آثار روزنامه‌نگاري فرانسه انتخاب شدند

«نشست بين‌المللي روزنامه‌نگاري و اطلاعات» در پواتيه فرانسه با گراميداشت دو كتاب و يك گزارش در حوزه روزنامه‌نگاري همراه بود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مجله كتاب فرانسه، دو كتاب «آيا هنوز نيازي به روزنامه‌نگاري وجود دارد؟» (نشر PUF) و «دموكراسي اينترنت، فرصت‌ها و محدوديت‌ها» (نشر سويل-رپوبليك دز-ايده) همراه يك گزارش از مجله تله راما، در «نشست بين‌المللي روزنامه‌نگاري و اطلاعات» در شهر پواتيه فرانسه مورد تجليل قرار گرفتند.

هر سال نويسندگان دو كتاب، يكي به قلم يك محقق و ديگري به قلم يك خبرنگار كه «به خوبي در حوزه روزنامه‌نگاري و زمينه‌هاي كاربردي آن به بحث پرداخته باشند» در نشست سالانه روزنامه‌نگاري گرامي داشته مي‌شوند.

اريك ششر نويسنده كتاب «آيا هنوز نيازي به روزنامه‌نگاري وجود دارد؟» (نشر PUF) و مدير استراتژيك فناوري ديجيتال در تلويزيون فرانسه، به عنوان خبرنگار موفق و نويسنده اثر برتر در اين نشست لقب گرفت. كتاب ششر در رقابت با «كپي برابر با اصل» اثر هروه بروسيني (نشر سويل) و «انفجار روزنامه‌نگاري» اثر ايگناسيو رامونه (نشر رامونه) موفق به دريافت اين عنوان شد.

به عنوان محقق برتر نيز دومينيك كاردون جامعه‌شناس فرانسوي، نويسنده كتاب «دموكراسي اينترنت، فرصت‌ها و محدوديت‌ها» (نشر سويل-رپوبليك دز ايده) جايزه امسال را كسب كرد. «رسانه و طبقات متوسط» اثر ونسان گوله (نشر INA)، «روزنامه‌نگاري مؤنث» با نظارت بئاتريس-داميان-گيارد، سگولن فريسك و اوژني سايتا (نشر PUR)، «روزنامه‌نگاري متعهد» اثر ساندرين لوك و دني رولان (نشر PUR) و «ذهنيت روزنامه‌نگاري» اثر سيريل لميو (نشر EHESS) ديگر رقباي حاضر براي جايزه بهترين اثر تحقيقي امسال بودند.

هيات داوراني به سرپرستي پي‌ير هاسكي و با همكاري تعدادي از روزنامه‌نگاران و محققان فرانسوي انتخاب و ارزشيابي بهترين آثار سال فرانسه در حوزه روزنامه‌نگاري را بر عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها