دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
جايزه ادبي «سبك» در فرانسه به ورونيك بيزو رسيد

رمان «آينده» نوشته ورونيك بيزو در رقابت نهايي جايزه ادبي «سبك» گوي سبقت را از رمان «آنچه را من فراموشي مي‌گويم» اثر لوران مووينيه ربود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مجله كتاب فرانسه، جايزه ادبي «سبك» در سال 2011 داستاني با محور زندگي عجيب، غيرمعمول و سنگدلانه اعضاي يك خانواده را برگزيد كه امسال توسط ورونيك بيزو از سوي نشر آكت سود به بازار عرضه شده بود.

هيات داوران جايزه «سبك» رمان ورونيك بيزو را در دور دوم رأي‌گيري با شش رأي موافق در برابر سه رأي به رمان «آنچه را من فراموشي مي‌گويم» اثر لوران مووينيه به عنوان برنده جايزه انتخاب كردند. اهداي جايزه «سبك» به رمان «آينده» در حالي صورت گرفت كه آكت سود ناشر اين اثر، بنيانگذار كهنسال خود هوبرت نايسن را شنبه هفته گذشته از دست داد.

جايزه ادبي سالانه «سبك» از سال 2005 تاكنون رمان‌هايي فرانسوي‌زبان را برگزيده است كه با ويژگي‌هاي ممتاز سبكي‌شان توسط نويسنده‌اي زنده طي سال قبل از اهداي جايزه منتشر شده‌اند. سال گذشته هارولد كوبرت توانست با رمان «ديدار با سن-كلو» (نشر الواز-دورمسون) اين جايزه را به نام خود رقم زند.

امسال ژان-ژاك پينيار سناتور منطقه رون فرانسه اين جايزه را با مشاركت ديزني‌لند پاريس و انجمن فرانسوي‌زبان اروپا در هتل لوكزامبورگ به خانم ورونيك بيزو اهدا كرد. اهداي مدال به برنده جايزه و اقامت در وين بخشي از جايزه ادبي «سبك» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها