سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
انتشار 5 عنوان كتاب درباره شهيد «محمود شهبازی»

کتاب‌های «بي نشان»، «اولين فاتح»،‌ «سردار گمنام»، «مجموعه خاطرات شهيد شهبازی» و «مرد سپاهاني» تا پايان سال 90 و به یاد سردار شهيد محمود شهبازی منتشر و روانه بازار كتاب خواهند شد. محمود شهبازی، قائم مقامي لشكر 27 محمد رسول الله (ص) را بر عهده داشت.-

احمد شهبازي، برادر سردار شهيد محمود شهبازي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: با گذشت 29 سال از شهادت محمود شهبازي فقط در چند سال اخير چند اثر درباره اين شهيد منتشر شده كه پاسخگوي شناخت جامعه از او نيست.

وي افزود: با توجه به اسناد و مدارك و همرزمان شهبازي مي‌توان آثار بهتري عرضه كرد. اين كار تاكنون انجام نشده است. به همين خاطر نشر دارخوين با همكاري خانواده شهيد آثاري را درباره شهيد شهبازي در دست چاپ دارد. 

شهبازي گفت: شهيد محمود شهبازي يكي از فرماندهان دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران بوده، ولي براي كساني كه در اين دوران حضور نداشته‌اند ناشناخته باقي مانده است. تلاش بر اين است که اين خلاء را از بين ببريم.

وی ادامه داد: او با مطالعه کتاب‌هاي شهيد استاد مرتضي مطهری و حضور در جلسات سخنرانی علما فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را گسترش داد و در زمان تحصیل در دانشگاه در انجمن اسلامی دانشجویان فعالیت داشت. پیام‌ها و اعلامیه‌های امام(ره) را در میان دانشجویان پخش می‌کرد و با ورود امام خمینی (ره) به ایران در حفظ امنیت محل سخنرانی ایشان در بهشت زهرا (س) نقش داشت. پس از پيروزي انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در تسخیر لانه جاسوسی هم نقش به سزایی ایفا كرد.

شهبازي گفت: «بي نشان»، «اولين فاتح»،‌ «سردار گمنام»، «مجموعه خاطرات شهيد شهبازي» و «مرد سپاهاني» عنوان های آثاري هستند كه درباره شهید محمود شهبازي، فرمانده سپاه پاسداران همدان و قائم مقام لشكر 27 محمد رسول الله (ص) در  دست چاپ اند و در آينده نزديك از آن‌ها در اصفهان رونمايي خواهد شد.

از سوی دیگر كتاب «مجموعه خاطرات شهيد شهبازي» نیز از سوي پژوهشگران موسسه شهيد ابراهيم هادي تدوین شده که در بردارنده بيش از 50 خاطره درباره این شهيد است. بيشتر خاطرات اين اثر از زبان برادر شهيد بازگو شده اند.

«مجموعه خاطرات شهيد شهبازي» از سوي موسسه فرهنگي شهيد ابراهيم هادي منتشر خواهد شد.

محمود شهبازي سال 1337 در اصفهان به دنيا آمد و دوم خرداد سال 1361 به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها