دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
تاكيد دبير اتحاديه ناشران بر تنوع برنامه‌هاي هفته كتاب

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران با اشاره به تنوع برنامه‌هاي هفته كتاب، اظهار كرد: با تدبير مسوولان و دست‌اندركاران حوزه‌هاي مختلف فرهنگ و صنعت نشر، برنامه‌هاي هفته كتاب هر سال متنوع‌تر و به مسايل حوزه نشر جدي‌ترين پرداخته مي‌شود.-

محمود آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: برنامه‌هايي كه در روزهاي مختلف اين هفته گنجانده شده بود، در  زمينه‌هاي مختلف صنعت نشر كشور بود و كوشش بسيار خوبي در اين زمينه انجام شد.

وي ادامه داد: پيش‌بيني نشست‌هاي مختلف با اصحاب نشر و مسوولان وزارت ارشاد، كتاب و پيوند ملل، همچنين نمايشگاه‌هاي مختلف كتاب در كشور، نشانگر توجه جدي مسوولان به موضوع كتاب و كتابخواني است.

آموزگار با بيان اين كه در برنامه‌هاي نوزدهمين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي ايران بر موضوع قانون كپي‌رايت توجه ويژه‌اي شد، اظهار كرد: حضور در نمايشگا‌ه‌هاي بين‌المللي و نيز توجه جدي به قانون كپي‌رايت يكي از نقاط مثبت برنامه‌هاي هفته كتاب امسال بود كه با پيگيري و استقبال خوبي از سوي مسوولان و ناشران روبه‌رو شد.

وي تصريح كرد: معتقدم طرح بسياري از موضوعات نبايد منحصر به اين زمان باشد، بلكه بايد در طول سال و به بهانه‌هاي مختلف در گفت‌وگو با كارشناسان و مسوولان برگزار شود.

آموزگار بررسي دغدغه‌هاي اصحاب نشر را يكي از ملزومات دست‌اندركاران فرهنگي كشور دانست و افزود: بايد به صورت عميق به اين مباحث و مشكلات پرداخته شود و نگاه سطحي كافي نيست.

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران ادامه داد: در نشست‌هايي مانند كتاب و پيوند ملل، شايسته بود از رايزنان فرهنگي كشورهاي مختلف دعوت مي‌شد و نظر آنها درباره عرضه كتاب ايراني در خارج و زمينه حضور ناشران ايران در نمايشگاه‌هاي آن كشورها بررسي مي‌شد.

برنامه‌هاي نوزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 22 تا 29 آبان امسال با حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همكاري سازمان‌ها و نهادهاي مختلف در كشور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها