یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
وزير ارشاد: جايگاه علمي مقام معظم رهبری ناشناخته مانده است

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم رونمایی از كتاب «روشنای علم»كه امروز بعدازظهر (29 آبان) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد گفت:واقعیت تلخی وجود دارد كه هنوز جایگاه علمی مقام معظم رهبری شناخته شده نیست و این نقصاني است كه امید دارم جبران شود.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از كتاب «روشنای علم» مروری بر بیانات مقام معظم رهبری درباره دانش و تولید علم، با حضور آیت‌الله مهدوی كنی، رييس مجلس خبرگان رهبري، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهمن دري، معاون فرهنگي اين وزارتخانه در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

وزیر ارشاد در این مراسم گفت: امیدواریم در آینده شاهد كتاب‌های بیشتری در این زمینه باشیم و این كتاب، حاصل تلاش سه ساله‌ای است كه امروز در اختیار نخبگان، استادان دانشگاه، دانشجویان و عامه مردم قرار گرفته است.

حسینی در ادامه سخنانش  از معاونت فرهنگی خواست به ترجمه این كتاب به زبان‌های مختلف توجه شود و افزود: واقعیت تلخی وجود دارد كه هنوز جایگاه علمی مقام معظم رهبری شناخته شده نیست و این نقصاني است كه امید دارم جبران شود.

وی درباره تاثیر بیانات مقام معظم رهبری بر فضای جامعه توضيح داد: در كشور ما بحث‌های سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی همیشه داغ است و بخشی از فكر و ذكر جامعه را به خود معطوف می‌دارد. زمانی در محیط‌های دانشگاهی نیز بحث‌های افراطی سیاسی داغ بود و دانشگاهیان را از رسالت اصلی خود بازمی‌داشت. در چنین فضایی مقام معظم رهبری كاری كردند كه گفتمان علمی غالب شود و ايشان با حضورشان در دانشگاه‌ها و در كنار دانشجویان این فضای سیاسی را تغییر دادند. ایشان فرمودند نباید به مسایل سیاسی اكتفا كنیم؛ مساله اصلی دانشگاه‌ها علم و فناوری است. ما باید رتبه‌های برتر جهان را در زمینه علم حتي تا پنجاه سال آينده دست يابيم.

حسینی به تشكيل بنياد نخبگان توسط مقام معظم رهبري اشاره كرد و از ممانعت ايشان از ايجاد فضاي ياس بر كشور سخن گفت و ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبري، جامعه علمی را وادار كرد كه به وظیفه اصلی خود توجه داشته باشند. این‌كه می‌بینیم رشد علمی كشور هم‌اكنون قابل قبول است و همگی بر آن اذعان دارند، نتیجه همین رهنمودهاست. 

وزير ارشاد در پایان گفت: این برنامه داراي معنويت خاصي است، به ویژه كه در محضر آیت‌الله مهدوی كنی و دست‌پروردگان دانشگاه امام صادق (ع) بودیم. این برنامه مثل نگینی در برنامه‌های هفته كتاب است و به همه برنامه‌ها بركت داده است. امیدوارم این برنامه‌ باعث افزایش سرانه مطالعه در كشور شود.

در اين مراسم  حجت الاسلام و المسلمين هاشم پور معاون تدوين انتشارات حديث لوح و قلم و واعظ زاده رييس مركز الگوي ايراني اسلامي پيشرفت درباره كتاب«روشنای علم» سخنراني كردند.
 
در انتهاي اين مراسم آيت الله مهدوي كني، دكتر حسيني وزير ارشاد را از شاگردان خود خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها