سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
تدوين كتابي با موضوع اصول و روش‌هاي صحافي صنعتي

كتاب «اصول و روش‌هاي صحافي صنعتي» دربردارنده اطلاعات و مفاهيم آموزش صحافي صنعتي، از سوي دو تن از فعالان حوزه چاپ گردآوري شد. اين كتاب شامل سخنراني‌هاي اينس هانزه، مدرس آلماني است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،كتاب «اصول و روش‌هاي صحافي صنعتي»  به همت سيامك دري و احسان سقايي گردآوري شده و بر اساس اصول مراحل صحافي تنظيم شده است. در اين كتاب قبل از تشريح جزئيات گردش كار فرايند صحافي به تعريف محصولات نهايي صحافي به عنوان پايه صحافي پرداخته شده است.

دري، يكي از گردآورندگان كتاب در اين زمينه گفت: صنعت چاپ كشور در بخش صحافي دچار فقدان منابع فارسي كافي است و اين كتاب مي‌تواند نيازهاي فعالان و دانشجويان رشته پيش از چاپ را برطرف سازد.

وي ادامه داد: بسط و گسترش دانش در حوزه چاپ به عنوان يكي از صنايع تكميلي، با پيشرفت‌هاي همه علوم و تكنولوژي‌ها شامل مكانيك، الكترونيك، كامپيوتر و شيمي جايگاه ويژه‌اي يافته است.

دري با بيان اين‌كه كتاب رسانه‌اي است كه از گذشته تاكنون قبل از پيدايش صنعت چاپ وجود داشته است، اظهار كرد: كتاب فقط زيبايي ظاهري ندارد، بلكه حسي كه از ساختار سطح جلد به مخاطب القا مي‌شود و يا بوي مركبي كه با ورق زدن آن متصاعد مي‌شود نيز بر مخاطب كتاب تاثيرگذار است.

وي تصريح كرد: كتاب تمامي حس‌هاي آدم را تحت تاثير قرار مي‌دهد و اين يكي از حسن‌هاي ارزشمند هر كتابي است.

مباحث اين كتاب، شامل فرايندهاي جانبي و بخش‌هاي مختلف صحافي است؛ فرايندهاي صحافي با اولين فرايند جانبي مانند «تا» و آماده‌سازي بستر شروع و با توليد بلوك به وسيله روش‌هاي مختلف مانند صحافي و تكميل بلوك ادامه پيدا مي‌كند.

در بخش ديگر اين كتاب نحوه ساخت جلد و مقايسه ساختارهاي مختلف آن ارايه مي‌شود و اطلاعاتي درباره مواد مصرفي جلد بيان مي‌شود.

دكتر اينس هاينزه، مدير گروه صحافي دانشگاه علوم كاربردي لايپزيگ آلمان است و از سال 1989 در اين دانشگاه مشغول به كار شده است، وي دو كتاب تخصصي به نام‌هاي «دايره‌المعارف صحافي» و «صحافي سنتي» با به زبان آلماني منتشر كرده و مقالات متعددي از وي در نشريات تخصصي چاپ شده است.

هاينزه سال گذشته به ايران سفر كرد و اين كتاب از مجموعه‌ سخنراني‌هاي وي تدوين شده است.

كتاب «اصول و روش‌هاي صحافي صنعتي» در 250 صفحه، شمارگان دو هزار و 500 نسخه و بهاي 95 هزار ريال از سوي موسسه كساكاوش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها