یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
نمايشگاه «نگاهي به فردوسي و اساطير شاهنامه» برپا شد

نمايشگاه طراحي «نگاهي به فردوسي و اساطير شاهنامه» به مناسبت ميلاد امام هادي(ع) و نوزدهمين دوره هفته كتاب در نگارخانه كمال‌الملك نيشابور برپا شد. در اين نمايشگاه آثار حجت‌حسن ناظر نيشابوري و فرهنگ ناظر به نمايش در آمده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حميدرضا آتشي، مسوول مجتمع‌هاي فرهنگي و هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور دراين‌باره گفت: شهرستان نيشابور از ديرباز مهد هنر نگارگري ايران بوده است و وجود مقبره كمال‌الملك در اين شهر سبب شده تا هنر نقاشي رشد فزاينده‌اي داشته باشد و ما نمايشگاه طراحي «نگاهي به فردوسي و اساطير شاهنامه را همزمان با سالروز ميلاد امام هادي (ع) و آغاز نوزدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با همكاري اداره كتابخانه‌هاي عمومي نيشابور و كانون بسيج هنرمندان برپا شده است. 

وي افزود: در اين نمايشگاه مجموعه آثار استاد حجت‌حسن ناظر نيشابوري از هنرمندان نام‌آشناي كشورمان و فرزند ايشان فرهنگ ناظر است كه متشكل از 60 تابلو با موضوع و محوريت فردوسي و اساطير شاهنامه است كه با استفاده از ماژيك، مداد طراحي و با تكنيك آب رنگ و آب مركب به سبك سورئاليسم طراحي شده‌اند. 

به گفته وي، اين هنرمند با توجه به اهميت بخشي به مقوله كتاب و اطلاع‌رساني به جامعه از طريق هنر اقدام به برپايي اين نمايشگاه كرده است. 

اين نمايشگاه از 21 تا 26 آبان، صبح‌ها از ساعت 9 الي 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 الي 19 در نگارخانه كمال‌الملك ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامي نیشابور داير است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها