یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
فراخوان جشنواره شعر فجر هفته آینده منتشر می‌شود

پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی، دبیر ششمین جشنواره شعر فجر، از انتشار فراخوان این جشنواره و معرفی دبیر علمی و اجرایی آن در هفته آینده خبر داد.-

بیگی‌حبیب‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: تمامی تصمیمات و اقدامات بعدی مرتبط با ششمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر طی جلساتی در هفته جاری با حضور اعضای شورای سیاستگذاری اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: نتیجه این جلسات هفته آینده در قالب فراخوان جشنواره منتشر  خواهد شد و دبیر علمی و دبیر اجرایی ششمین جشنواره شعر فجر نیز همزمان با انتشار این فراخوان معرفی می‌شوند.

دبیر ششمین دوره جشنواره شعر فجر با اشاره به عدم فعالیت پایگاه اینترنتی اطلاع‌رسانی این جشنواره در چندهفته گذشته، توضیح داد: این پایگاه نیز مجددا از هفته آینده فعال و اطلاع‌رسانی‌های لازم درباره جشنواره هر روز از طریق این پایگاه اعلام می‌شود. در حقیقت سخن‌گوی جشنواره دیگر یک شخص نخواهد بود بلکه حاصل تلاش و خرد جمعی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره شعر فجر از این پایگاه به اطلاع عموم می‌رسد.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا این دوره از جشنواره تفاوتی با دوره پیشین آن دارد، تاکید کرد: به‌طور کلی باید هر دوره از جشنواره شعر فجر با دوره پیشین تفاوتی داشته باشد تا بتوانیم شاهد رشد و ارتقا سطح علمی آن باشیم. برهمین اساس در ششمین دوره جشنواره شعر فجر نیز شاهد تفاوت‌هایی در سطح کیفی و کمی جشنواره خواهیم بود.

بیگی‌حبیب‌آبادی متولد سال ۱۳۳۳ در اردستان و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی است.

او تاکنون به‌عنوان مسوول صفحات ادبی برخی از نشریات، دبیر کنگره‌های سراسری شعر دفاع مقدس، نویسنده برخی از برنامه‌های صدا و سیما وبه عنوان مسوول تعدادی از شوراهای شعر فعالیت داشته است.

وی همچنین با نشریات جانباز، بنیاد، آتیه، کیهان، اطلاعات، جمهوری اسلامی، ایران، همشهری و جام‌ جم همکاری داشته است. از میان آثار او مجموعه‌ شعرهای «غریبانه» و «آن همیشه‌سبز» تاکنون دوبار جزو آثار برتر ادبیات دفاع مقدس شناخته شده اند.

بیگی حبیب آبادی، مدیر انتشارات فصل پنجم نیز هست که به صورت تخصصی، در حوزه انتشار شعر فعالیت می کند.

بیگی‌حبیب‌آبادی، عصر دیروز (شنبه، ۲۱ آبان) در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره شعر فجر، به عنوان دیبر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر انتخاب شد.

وی سال گذشته نیز دبیری پنجمین جشنواره شعر فجر را برعهده داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط