یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹
نقش مقاومت مردمي در سوسنگرد بررسي مي‌شود

مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس در آستانه سي‌ويكمين سالروز آزادسازي سوسنگرد، صبح فردا (23 آبان ماه) همايش «مقاومت مردمي در سوسنگرد» را برگزار مي‌كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين همايش با هدف ايجاد بسترهاي پژوهشي درباره آزادسازي سوسنگرد، رمزگشايي از لايه‌هاي پنهان اين حماسه و بررسي نقش مقاومت مردمي در شكست حصر سوسنگرد برگزار مي‌‌شود.

سرداران «احمد غلامپور» و «احمد دانش‌پژوه» فرماندهان پاسدار دوران دفاع‌مقدس و «امير قاسمي»، «علي بالشي» و «حميد تقوي» رزمندگان حاضر در مقاومت سوسنگرد و شكست حصر آن، در همايش «مقاومت مردمي در سوسنگرد» سخنراني خواهند كرد.

جمعي از فرماندهان و رزمندگان حاضر در اين عمليات و گروهي از پژوهشگران و محققان حوزه دفاع‌مقدس، در اين همايش حضور خواهند داشت.

همايش «مقاومت مردمي در سوسنگرد» ساعت 8 صبح فردا (23 آبان ماه) به همت مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس و سپاه ناحيه دشت آزادگان، در سالن اجتماعات سپاه ناحيه دشت آزادگان آغاز خواهد شد. این مرکز دستاوردهای همایش را در قالب کتاب عرضه می کند. 

سوسنگرد در روز ششم مهر ماه 1359 توسط ارتش صدام اشغال شد و به دستور امام‌خميني (ره) و با تاكيد مقام معظم رهبري و شهيد مصطفي چمران، در روز 27 آبان همان سال آزاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط