شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰
هيات خريد كتاب از 8600 جلد اثر انقلاب و جنگ استقبال كرد

هيات خريد كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسات 436 و 437، حدود 8600 مجلد از 20 عنوان كتاب حوزه‌هاي انقلاب اسلامي و دفاع‌مقدس را از ناشران دولتي و خصوصي انتخاب كرده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين هيات،‌ 1850 مجلد از 4 عنوان كتاب چاپ شده در نشر فاتحان را برگزيده است. هزار نسخه از مجموعه 10 جلدي و مستند «راوي» نوشته جعفر شيرعلي نيا، 700 نسخه از كتاب‌هاي «ماموريت در ايستگاه» اثر عزت‌الله الوندي، «كنعان» به قلم طيبه مزيناني و 150 جلد از كتاب «پيش از سپيده دم» نوشته فرشاد شيرزادي در اين فهرست ديده مي‌‌شوند.

از آن‌جايي كه انتشارات سازمان عقيدتي ـ سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران (نشر آجا) در سال جاري، اقداماتي جدي در حوزه تدوين و چاپ آثار داستاني دفاع‌مقدس ويژه كودك‌ونوجوان انجام داده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 1500 نسخه از 5 عنوان كتاب اين ناشر را خريداري مي‌كند.

«اقيانوس گمشده» و «در عمق آن چشم‌هاي سياه» نوشته رويا شاه حسين‌زاده، «هديه»، «مثل پدر» و «پلاك» اثر منوچهر اكبرلو از ميان كتاب‌هاي منتشر شده نشر آجا انتخاب شده‌اند.

هزار مجلد از كتاب‌هاي «تالار پذيرايي پايتخت» نوشته محمدعلي گوديني و «پاسياد پسر خاك» اثر محمد قبادي از مجموعه آثار انقلابي انتشارات سوره‌مهر، در بخش ديگري از فهرست كتاب‌هاي انتخابي هيات خريد كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ديده مي‌شوند.

اين هيات، از كتاب‌هاي حوزه انقلاب اسلامي با انتخاب 900 جلد از كتاب «بازتاب و پيامدهاي رحلت اسرارآميز مصطفي خميني به روايت اسناد» از مركز اسناد انقلابي اسلامي بالاترين خريد خود را داشته و همچنين 200 نسخه از كتاب «آسمان پرستاره» نوشته محمدعلي گوديني را خواهد خريد.

300 نسخه از جلد اول كتاب «سپاه در گذر انقلاب» نيز توسط هيات خريد كتاب وزارت ارشاد انتخاب شده است. اين اثر شامل مجموعه اطلاعيه، بيانيه و اخبار مربوط به سپاه پاسداران است كه از بيست‌ودوم بهمن سال 1357 تا يكم مهر ماه 1359 صادر شده‌اند.

اين هيات 100 نسخه از كتاب «زير خاكي» نوشته مجيد قيصري و منتشر شده در نشر افق، 400 مجلد از كتاب «طعم خرما» اثر مهناز فتاحي از انتشارات پاليزان، 750 نسخه از كتاب «گفتمان عدالت در انقلاب اسلامي» نوشته سيد حسين فخر زارع از كانون انديشه جوان، 750 مجلد از كتاب «شهيد سيد مجتبي نواب صفوي: زمانه و زندگي» از انتشارات كتاب سبز و 350 مجلد از كتاب «جاي پاي فرهاد» نوشته فرهاد خضري از انتشارات روايت‌‌فتح را نيز خريداري خواهد كرد.

اعتبار زماني خرید كتاب‌هاي مصوب تا پايان اسفند ماه سال 1390 اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها