شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶

آکادمی ادبیات کودکان و نوجوانان کشور آلمان روز جمعه 11 نوامبر (20 آبان) با همکاری شهر «فولکاخ» جوایز خود را در چند بخش به برگزیدگان اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، امسال جایزه بزرگ آکادمی ادبیات کودکان و نوجوانان آلمان به «پتر هرتلینگ» نویسنده مشهور کتاب های کودکان اهدا شد.او که متولد 13 نوامبر 1933 در شهر چمنیس است تا کنون کتاب های بسیاری را برای این رده سنی به رشته تحریر درآورده و جوایز زیادی را نیز کسب کرده است.
 
جایزه بزرگ این آکادمی را بنیاد بانک پس انداز بایرن راه اندازی کرده است. 

همچنین جایزه «فولکاچر تالر» برای دستاوردهای ویژه به «گونتر لانگه» و انتشارات «اشنایدر» و جایزه نسل جوان که «پل مار» ، کابینه کتاب «هاگمایر» وانجمن «ای.او ان» بایرن آن را راه اندازی کرده به «کاترین وهل» برای کتاب «ماجرای جانوری پروفسور پفرز» منتشرشده در انتشارات «بلتس و گلبرگ» رسید.

داستان این کتاب 32 صفحه ای در مورد پروفسوری است که همه جا اعم از زیر آب ، در جنگل ، در مرتع ، در برف و .. با حیوانات روبه‌رو می‌شود. اما در این میان یک جانور هست که دايم راه خود را گم می‌کند و سرانجام وارد جهانی اشتباهی مي‌شود.

علاوه بر این امسال از سوی بنیاد قصه «والتر کن» یک جایزه ویژه قصه به «سیبیله شنکر» برای کتاب مصور «هنسل و گرتل» منتشر شده در انتشارات «ماین ادیشن» داده شد. «هنسل و گرتل» از مشهورترین داستان های برادران «گریم» دو برادر مشهور داستان‌سرای آلمانی است و داستان خواهر و برادری به نام هنسل و گرتل است که در جنگل رها می شوند و از کلبه یک جادوگر سر درمی آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها