شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
همایش «کتاب ایران و بیداری اسلامی» برگزار می‌شود

همایش «کتاب ایران و بیداری اسلامی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وی فردا، یکشنبه ۲۲ آبان، در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ستاد خبری نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بر اساس نام گذاری روزهای هفته کتاب، برنامه‌هایی همسو با این نامگذاری و پیام‌های این روز‌ها، از سوی سازمان‌ها و نهادهای عضو هفته کتاب برگزار می‌شود.

روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه که اولین روز از هفته کتاب است با عنوان «کتاب، قرآن، ولایت و ارزش‌های علوی» و با پیام «قرآن، کتاب بیداری» نامگذاری شده است.

در این روز، اداره کل مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایش «کتاب ایران و بیداری اسلامی» را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی او، از ساعت ۹ الی ۱۲ در سرای اهل قلم برگزار می‌کند.

این همایش با هدف تبیین نقش و تاثیر کتاب در عرصه گسترش بیداری اسلامی، جایگاه کتاب‌هایی با این موضوع را در ماه‌های اخیر مورد بررسی قرار می‌دهد.

ارزیابی تاثیر فرهنگ مکتوب ایرانی در جریان تحولات اخیر منطقه و عملکرد نهادهای فرهنگی در این راه نیز در این نشست مورد کنکاش قرار می‌گیرد. در این همایش همچنین ریشه‌های بیداری اسلامی و وظایف دست‌اندرکاران این حوزه و اثرات کتاب‌ها و آثار مکتوب در این جریان، بررسی می‌شود.

در این همایش اساتید حوزه و دانشگاه و صاحبان آثار مکتوب در زمینه بیداری اسلامی نیز برای ایراد سخنرانی حضور خواهند داشت.

نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «یادگار ماندگار» ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها