شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کتاب «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» رونمايي مي‌شود

مراسم رونمایی کتاب «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» نوشته منصور نریمان يكشنبه هفته آینده (29 آبان) در دانشگاه هنر برگزار مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری، در اين مراسم رضا مهدوی، هوشنگ ظریف، علیرضا میرعلی‌نقی، علیرضا پورامید و صدرالدین شجره حضور دارند.

گروه موسیقی«نریمان» به سرپرستی علی پژوهشگر در پایان مراسم به اجرای برنامه خواهند پرداخت. 

کتاب «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» از سوي انتشارات سوره مهر  منتشر شده است. 

مراسم كتاب «رديف موسيقي ايراني براي عود» نوشته منصور نريمان، چهره ماندگار موسیقی ایران، ساعت 19 یکشنبه 29 آبان در تالار فارابی دانشگاه هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از تقاطع انقلاب، نرسیده به خیابان طالقانی، برگزار می‌شود.

اسکندر ابراهیمی‌زنجانی، که بعدها نام هنری‏ خود را به «منصور نریمان» تغییر داد، در سال 1314 در مشهد متولد شد. پدرش که خود سه تار، تار و نی را به خوبی می‌نواخت از همان دوران کودکی او را تحت آموزش خود گرفت و وی را با ردیف‌ها و گوشه‌های موسیقی ایرانی آشنا کرد و نواختن سه تار را به او آموخت.

وي از سن 14 سالگی همکاری خود را با رادیو مشهد به عنوان تک‌نواز موسیقی آغاز کرد و پس از تسلط کافی بر شیوه نوازندگی عود، در برخي برنامه‌ها به اجرای موسیقی با این ساز پرداخت. پس از مدتی همکاری با رادیو مشهد، به شیراز نقل مکان کرد و به مدت چهار سال فعالیت و همکاری خود را در زمینه موسیقی و اجرا با رادیو شیراز ادامه داد. پس از آن به عنوان تک‌نواز رسمی رادیو در کنار استادان دیگر نظیر «جلیل شهناز»، «فرهنگ شریف»، «پرویز یاحقی» و دیگر تک نوازان آن دوره به فعالیت خود در رادیو تهران ادامه داد.

در سال 1341 از او برای تدریس تخصصی ساز عود در هنرستان موسیقی دعوت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها