شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
«معمای دوقلوهای به هم چسبيده» در بازار كتاب آشكار شد

رمان پلیسی «معمای دو قلوهای به هم چسبیده» اثر الری كویین، با ترجمه كاظم اسماعیلی منتشر شد. در این داستان معمایی، تنها راه پاسخ به معمای قتل با یافتن اجساد مقتولان گره خورده است.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، «معمای دو قلوهای به هم چسبیده» در سال 1933 نوشته شد و هفتمین مجموعه از داستان‌های پلیسی الری كویین است.

در این داستان، الری و پدرش به یک منطقه كوهستانی می‌روند و آتشی كه در آنجا برپا می‌شود راه فرار آن‌ها را می‌بندد. در این میان افرادی به قتل می‌رسند و شخصیت‌های اصلی داستان در جستجوی كشف اجساد برمی‌آیند؛ اجسادی كه راه رسیدن به پاسخ بسیاری از سوالات هستند. 

در داستان «معمای دو قلوهای به هم چسبیده» روایت داستانی و اسرار كشف نشده‌ای كه شخصیت‌ها در طول داستان، در پی پاسخ دادن به آن هستند، با دو تهدید عمده در هم می‌آمیزد؛ خطر اول آتشی است كه هر لحظه گسترده‌تر می‌شود و دیگری وجود قاتلی كه جان افراد زیادی را گرفته است و كسی او را نمی‌شناسد. 

الری كویین در یك دوره 42 ساله، نام یک شخصیت داستانی و همچنین اسم مستعار دو نویسنده بود كه داستان‌های كوتاه و رمان‌ها پلیسی می‌نوشتند؛ دانیل ناتان و فدریک دنی. 

شخصیت داستانیِ الری كویین در دهه 30 و 40 قرن گذشته میلادی به یكی از مطرح‌ترین قهرمانان داستان‌های پلیسی آمریكا تبدیل شد. تاكنون بر اساس همین شخصیت داستانی، چندین فیلم و برنامه رادیویی و تلویزیونی ساخته شده است.

در بخشی از این كتاب می‌خوانیم: «ناگهان همگی متوجه پنجره‌ قدی شدند كه چند دقیقه پیش دكتر هومز از آن عبور كرده بود. جوان قد بلند انگلیسی در آستانه پنجره قدی ایستاده، پنجه دست راستش گره شده، موهای قهوه‌ای‌اش به طرز عجیبی آشفته گشته، لب و دهانش به لرزه افتاده و چهره‌اش به رنگ خاكستری در آمده بود. مدتی طولانی كلامی بر زبان نیاورد. آنگاه با دورگه‌ترین و نامشخص‌ترین صدایی كه الری كویین تا آن زمان از كس دیگری نشنیده بود، گفت: دكتر به قتل رسیده است.»

«معمای دو قلوهای به هم چسبیده» اثر الری كویین، با ترجمه كاظم اسماعیلی، در 352 صفحه و با قیمت 9 هزار تومان، از سوی نشر خجسته روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها