شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
دری: محوريت سخنان مقام معظم رهبری مهم‌ترين تمايز اين دوره هفته كتاب است

بهمن دری، در مراسم گشایش نوزدهمین دوره هفته كتاب، محور قرار گرفتن سخنان مقام معظم رهبری و توجه به نخبگان را از مهم‌ترین نقاط تمایز این دوره، با دوره‌های پیشین دانست.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین گشایش نوزدهمین دوره هفته كتاب، درباره وجوه تمایز این هفته با سایر هفته‌های كتاب گفت: مهم‌ترین وجه تمایز این دوره، در محور قرار گرفتن سخنان مقام معظم رهبری در فعالیت‌هاست. پیشتر برنامه‌ها بر اساس فعالیت‌های سازمان‌ها پیگیری می‌شد اما امسال برنامه‌ها و نامگذاری‌ها معطوف به سخنان مقام معظم رهبری بود.

وی درباره یكی دیگر از ویژگی‌های نوزدهمین دوره هفته كتاب توضيح داد: حضور جدی تشكل‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و سازمان‌های دولتی در ستاد برگزاری هفته كتاب یكی دیگر از ویژگی‌های متفاوت این دوره است.

دری اعتنا به نخبگی و نخبگان را از دیگر تفاوت‌های این دوره از هفته كتاب عنوان كرد و از ارزیابی نوزدهمین دوره هفته كتاب، برای شناسایی نقاط قوت و ضعف در پایان برگزاری مراسم این هفته خبر داد.

وی درباره شمارگان متوسط كتاب در كشور نیز سخن گفت. دری بیان كرد: ما از نظر شمارگان كتاب، در وضعیت خوبی قرار نداریم و در شان جمهوری اسلامی ایران نیست كه كتابی ارزشمند، شمارگانی در حدود سه هزار نسخه داشته باشد.

دری با اشاره به رتبه خوب ایران در عناوین كتاب‌های منتشر شده در منطقه گفت: عناوین كتاب‌های منتشر شده در كشور، در حدود 65 هزار عنوان است اما رقم شمارگان متوسط، عدد مناسبی نیست. 

وي افزود: اگر كتاب خوب در جامعه داشته باشیم، قطعا سینمای خوب و متون نمایشی خوبی نیز خواهیم داشت.
 
دري تاكید كرد: اگر می‌خواهیم سینما و تئاتر فاخر داشته باشیم، باید در حوزه كتاب، بیشتر فعالیت كنیم. كتاب‌های خوب منتشر می‌شود، اما چون تبلیغ درستی صورت نمی‌پذیرد، این كتاب‌ها به دست اهلش نمی‌رسد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ترویج متوازن اركان نشر، برای بهبود وضعیت كتابخوانی شد و افزود: این اقدامات را نباید تنها به هفته كتاب و دوران نمایشگاه كتاب موكول كنیم.

نوزدهمین دوره هفته کتاب از ۲۲ تا ۲۹ آبان در سراسر کشور برگزار مي‌شود. آیین گشایش نوزدهمین دوره هفته کتاب، با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهمن دری معاون فرهنگی این وزارتخانه هم اكنون در حال برگزاری در تالار وحدت تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها