جمعه ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
ترجمه 2 كتاب جديد از مجموعه «حكمت جاويدان»

دبير مجموعه «حكمت جاويدان» از ترجمه و ويرايش دو عنوان جديد از اين مجموعه به نام‌هاي «مثل اعلام و رمز» اثر مارتين لينگز و «نجوم عرفاني مطابق با آراي ابن عربي» اثر تيتوس بوركهارت و انتشار آن‌ها تا پايان سال خبر داد.-

حسين خندق‌آبادي، در گفت‌وگو با خبرگزاري با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: ترجمه كتاب‌هاي «مثل اعلام و رمز» و «نجوم عرفاني مطابق با آراي ابن عربي» را به ترتيب فاطمه صانعي و رسومي عهده‌دار بودند.

وي «مباني هنر مسيحي» با ترجمه امير نصري را آخرين اثر اين مجموعه معرفي كرد.

خندق‌آبادي اين مجموعه را شامل بيست عنوان كتاب دانست و گفت: تاكنون هشت عنوان از اين مجموعه منتشر شده‌اند كه مي‌توان به «سنت‌گرايي»، «دين در پرتو حكمت جاويدان» و «تحليل جهان‌شناختي نقوش اسلامي» برخي از اين عناوين‌اند.

خندق‌آبادي درباره معيار انتخاب كتاب‌هاي مجموعه «حكمت جاويدان» گفت: آثاري كه تاكنون ترجمه نشده‌اند و همچنين كتا‌ب‌هاي شارحان مهم حكمت جاويدان، مهم‌ترين معيارها براي انتخاب ما بودند. اكنون قصد نداريم عنوان جديدي را به اين مجموعه اضافه كنيم.

وي افزود: كتاب‌هاي مكتب حكمت جاويدان منحصر به همين تعداد نيستند. تاكنون بيش از صد عنوان كتاب در اين حوزه منتشر شده‌اند. براي مثال، تيتوس بوركهارت كه يكي از نمايندگان مهم اين مكتب است، كتاب‌هاي متعددي تاليف كرده كه تنها بخشي از آن در اين مجموعه منتشر مي‌شوند و برخي از آنها مانند «فرهنگ موري در اسپانيا» و «هنر شرق و سمبوليسم» در مجموعه «حكمت جاويدان» جاي ندارند.

خندق‌آبادي از انتشار دو عنوان جديد از اين مجموعه تا پايان سال جاري خبر داد. مجموعه «حكمت جاويدان» از سوي انتشارات حكمت منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط