شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

«صلاح نائورا» نویسنده و مترجم آلمانی کتاب های کودکان و نوجوانان برای نگارش رمان «متی و سمی و سه اشتباه بزرگ جهان» به عنوان برنده جایزه کتاب کودک «لوکس» سال 2011 برگزیده شد.

این جایزه در تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) در خانه ادبیات شهر هامبورگ اهدا می شود.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «صلاح نائورا» كه در سال 1964 از پدری سوری و مادری آلمانی زاده شده در رشته‌های زبان‌شناسی و آشنایی با زبان و ادبیات اسکاندیناویایی در برلین و استکهلم تحصیل کرده و از سال 1995 به عنوان مترجم و نویسنده آزاد مشغول کار شده است. این نویسنده تا کنون کتاب های مصور و کتاب های کودک متعددی منتشر ساخته و برای ترجمه هایش بارها تجليل شده است. 

هیات داوران جایزه «لوکس» كه به ویژه بر ارتباط همیشگی و همچنان موجود بین جدیت و کمدی تاكيد دارد، هر ماه از یک کتاب کودک و نوجوان شایسته که تركيبي از ملاطفت، تخیل، آنارشیسم و فوق العاده کینه‌توزانه باشد، تجليل می‌کند. سپس گروه داوري این جایزه كه متشکل از «کارستن بیندر»، «بریگیت دانکرت»، «سوزانه گاشکه» و «هارتموت ال کوردی» است، از میان 12 رمان برگزیده در طول یک سال، رمان برتر را به عنوان برنده جایزه سالیانه «لوکس» انتخاب مي‌كند.
 
شماره 47 نشریه سایت كه در تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) منتشر مي‌شود، نيز قرار است یک بخش ویژه کودک و نوجوان را همراه با مطالبی مشروح در مورد برنده جایزه سالیانه «لوکس» منتشر ‌کند. رادیو برمن نیز در همین تاریخ و رادیو شمال غربی آلمان در تاریخ 3 دسامبر (12 آذر) در همین زمينه برنامه خواهند داشت و علاوه بر این فرستنده «برمن فیر» در تاریخ 11 دسامبر (20 آذر) به گفتگو در مورد «متی و سمی» می‌پردازد. 

جایزه ادبیات «لوکس» امسال بیست و پنجمین سال تولد خود را جشن می گیرد و به همین مناسبت انتشارات « بیب اسپایدر» اثری را با عنوان «جایزه ادبی لوکس؛ 25 سال ادبیات کودکان و نوجوانان» اثر «بریگیت دانکرت» منتشر می‌کند. 

رمان «متی و سمی و سه اشتباه بزرگ جهان» داستان زیبای یک پدر و پسر، یک داستان خانوادگی، داستانی در مورد دروغ ها با همه پیش و پس هایش و داستانی در مورد شجاعت خطر کردن برای چیزی نو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها