یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲
خاطرات «حاجي صلواتي» به كتابفروشي‌ها راه يافت

خاطرات غلامعلي جلالي‌زاد در قالب كتاب «حاجي صلواتي» از سوي نشر فاتحان منتشر شده است. اين خاطرات با حوادث سياسي و اجتماعي دهه‌هاي 20 تا 50 شمسي، نهضت امام خميني(ره) و شكل‌گيري انقلاب اسلامي و تداوم آن با هشت سال دفاع مقدس ارتباط دارند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، خاطرات «حاجي صلواتي» در 9 فصل و با عنوان‌هايي مانند «جنگ جهاني دوم، فقر و فلاكت»، «دهه كار و تجارت»، «تجارت و سياحت»، «انقلاب، جنگ و شهادت» و «صلح و خدمت» تنظيم شده است.

در قسمتي از مقدمه اين اثر آمده است: جلالي‌زاد به دليل فعاليت تجاري و توليدي، قبل از انقلاب اسلامي از وضعيت مالي خوبي برخوردار بود. به همين دليل هيچ‌گاه از مأموريت‌هاي خود حقوق جنگي دريافت نكرد. 

او در جواني بارها به حج، عتبات و سفرهاي سياحتي رفت و در همان سال‌ها براي خود دوربين عكاسي خريد كه در دوران جنگ در كنارش بود و عكس‌هاي ماندگاري را با آن ثبت كرد. او اكنون با داشتن بيش از دو هزار قطعه عكس در هجده آلبوم، يكي از پيشتازان حفظ گنجينه عكس‌هاي رزمندگان است.

خاطرات غلامعلي جلالي‌زاد در كتاب «حاجي صلواتي» بيشتر به دو جنگ جهاني دوم و هشت سال دفاع‌مقدس اختصاص دارد. راوي اثر اكنون 83 سال سن دارد. جلالي‌زاد ابتدا فرزندش را به دفاع مقدس فرستاد. پس از مدت كوتاهي خبر شهادت او را شنيد، اما جنازه‌اش را نديد. پس از آن همه علايق دنيايي خود را در شهر رها كرد و راهي جبهه‌هاي جنوب شد تا ابتدا جنازه فرزندش را پيدا كند. پس از مدتي، اگر چه فرزندش را نيافت، جبهه و جنگ فرزندان بسياري را برايش به ارمغان آورد كه دل به آن‌ها داد و خادمي آن‌ها را قبول كرد و شد «حاجي صلواتي».

كتاب «حاجي صلواتي» با تدوين مجيد زندي، در قطع رقعي و 171 صفحه، با شمارگان 3 هزار نسخه و بهاي 50 هزار ريال، توسط نشر فاتحان به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط