شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

زندگینامه «استیو جابز» بنیانگذار شرکت اپل از سوي انتشارات «سی برتلزمان» شهر مونیخ در 704 صفحه منتشر و روانه کتابفروشی های آلمان شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این کتاب که «استیو جابز؛ زندگینامه مجاز بنیانگذار اپل» نام دارد نوشته «والتر ایزاکسون» است و به صورت مشترک توسط گابریله وربک، آندرآ اشتومپ، الیور گراسموک، الفی مارتین، داگمار مالت و آنتونیته گیتینگر به زبان آلمانی برگردان شده است. 

به گفته ناشر این کتاب که تنها زندگینامه ای است که «جابز» به شخصه در آن نقش و بر آن نظارت داشته، در چاپ نخست در 250 هزار نسخه منتشر می شود. 

به گفته «ایزاکسون» جابز در اوایل سال 2004  به او تلفن کرد و از او خواست تا این کتاب را به رشته تحریر درآورد. «ایزاکسون» برای نگارش این کتاب در مدت زمانی در حدود 2 سال بیش از 40 مصاحبه با «جابز» که 5 اکتبر درگذشت انجام داد.
 
او در این کتاب در بیش از 700 صفحه، تصویری از «جابز» به عنوان یک نابغه بدقلق با شخصیتی پیچیده به تصویر می کشد و به شکلی حیرت انگیز جزییات بسیاری از زندگی شخصی «جابز» را بیان می کند. 

«ایزاکسون» می نویسد : «این کتابی در مورد یک زندگی سرگیجه آور و شخصیت عمیق و باورنکردنی یک کارفرمای خلاق است. 

کتاب زندگینامه «استیو جابز» به قیمت 25 یورو منتشر شده و به زودی در قالب الکترونیک نیز به بازار عرضه می شود. 

«استیو پاول جابز» ( ۲۴ فوریه ۱۹۵۵- ۵ اکتبر ۲۰۱۱) کارآفرین، مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. او همراه «استیو وزنیاک» با تاسیس شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ و ارایه رایانه اپل II، به مورد پسند عام قرار گرفتن مفهوم رایانهٔ خانگی کمک بسیار کرد. او از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ به عنوان مدیرعامل در این شرکت مشغول بود. «جابز» به نجات‌دهنده اصلی این شرکت معروف شده‌است. خصوصاً پس از به نتیجه رسیدن آی‌پاد، ایده‌ای که وی اصرار و علاقه‌ای شخصی به آن داشت. 

در۲۴ آگوست ۲۰۱۱ (مرداد امسال) جابز استعفای خود را به عنوان مدیر عامل اپل اعلام کرد. او در نامه استعفای خود به شدت تاکید می‌کند که اپل طرح‌های اجرایی خود را دنبال می‌کند و از تیم کوک به عنوان جانشین خود نام برد. وی در ۵ اکتبر 2011 در حالی که ۵۶ سال داشت، بر اثر سرطان لوزالمعده در گذشت. 

این کتاب به زبان انگلیسی با عنوان «من استيو : كتاب جابز» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها