شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
گروه داوری جایزه گیلبر کانادا انتخاب شدند

«سارا چارنی» مدیر و بنیانگذار جایزه لیونل گیلبر از حضور 5 اندیشمند و شخصیت تاثیر گذار برای داوری و انتخاب بهترین اثر برای دریافت این جایزه خبر داد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مارکت واچ، این هیات از روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر، مورخ برجسته وزارت خارجه بریتانیا، اقتصاددان و یکی از برجسته ترین ویراستاران کانادایی تشکیل شده است. 

سارا چارنی گفت: بسیار خوشحالیم که برای داوری این جایزه از چنین هیاتي استفاده کرده ایم و این افتخاری برای بیست و دومین سالگرد اهدای این جایزه محسوب می شود. 

اعضای گروه داوری این جایزه متشکل از «جورج راسل» از نیویورک به عنوان رییس گروه داوری، «گاینور لیلیان جانسون» از منچستر بریتانیا، «دانیل پائول هنینگر» از نیویورک، «راسل روبرتز» از ویرجینیای آمریکا و «ویلیام تورسل» از کانادا هستند. 

جايزه ليونل گيلبر بدون محدوديت جغرافيايي هر سال به بهترين اثر غيرداستاني كه به زبان انگليسي نوشته شده باشد تعلق مي‌گيرد.
بنياد ليونل گيلبر دانشگاه تورنتو هر سال اين جايزه 15 هزار دلاري را که از سال 1989 توسط ليونل گيلبر ديپلمات كانادايي بنيان نهاده شد، اهدا می کند. 

فهرست اولیه این جایزه سیزدهم فوریه ( بیست و چهارم بهمن ) و برنده نهایی دوازدهم مارس ( بیست و دوم اسفند ) اعلام خواهد شد و برنده نهایی بیست و هفتم مارس 2012 طی برگزاری یک کنفرانس جایزه اش را دریافت خواهد کرد.
کتاب «ضرورت قطبی:تاریخچه حاکمیت قطب شمال در شمال آمریکا» اثر شلاگ گرانت موفق به دریافت این جایزه در سال 2011 شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها