یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
كتاب، تورس را گلزن مي‌كند

«فرناندو تورس» مهاجم 27 ساله تيم ملي اسپانيا و سانتر فوروارد گران‌قيمت چلسي انگليس هفته گذشته بعد از 875 دقيقه بدون گل در رقابت‌هاي جام قهرماني باشگاه‌هاي اروپا دو گل زد تا سوژه خبرنگاران خبرگزاري‌هاي جهان شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ورلد ساكر، اين مهاجم بزرگ يكي از استثنائي‌ترين بازيكنان دهه اخير است. بازيكني كه در فينال جام ملت‌هاي اروپا زننده تك گل پيروزي اسپانيا در برابر آلماني‌ بود و سال گذشته در چنين روزهايي از ليورپول جدا و راهي چلسي شد. او آن زمان تاكنون تنها پنج گل براي چلسي به ثمر رساند كه هر گل او را 10 ميليون پوند برآورد كرده‌اند، زيرا وي با قرارداد پنجاه ميليون پوندي راهي چلسي شد.
بنابراين گزارش، مصدوميت و انتقادات زيادي طي يك سال اخير از وي وجود داشته، و او در گفت‌وگو با «ورلد ساكر» مي‌گويد: مربيان بزرگ اسپانيايي مرا به كتاب‌ خواندن دعوت كردند تا آرامش نصيبم شود. وقتي بي‌حوصله بودنم را براي مطالعه نكردن بهانه مي‌كردم، آنان مي‌گفتند سي‌دي صوتي كتاب‌هاي تاريخي را گوش كنم تا به آرامش برسم و بتوانم توان گذشته‌ام را بازيابي كنم.
اين مهاجم در ادامه مي‌گويد: با بي‌حوصلگي مطالعه را شروع كردم. گرچه معتقدم كه اين كار فقط آرامش بيشتر به من مي‌دهد و در غير اين صورت كمكي به زدن يا نزدن گل در ميادين به من نمي‌كند.
مردي كه طي يك‌سال گذشته تنها دو گل در ليگ برتر بثمر رسانده و در بازي برابر منچستر يونايتد موقعيت گلي را خراب كرد كه ناآماده‌ترين مهاجمان هم آن توپ را بدل به گل مي‌كردند، در نخستين فصل حضورش در ليورپول در 29 بازي 24 گل بثمر رساند و آخرين گل اروپايي او در آوريل سال 2009 با لباس ليورپول در برابر چلسي بود و از آن زمان تا سه‌شنبه قبل كه دو گل در برابر «گنك» بلژيك به ثمر رساند، 875 دقيقه بازي بدون گل براي او سپري شد. در بازي امروز چلسي ـ كوئينزپارك رنجرز او به دليل اخراج هفته قبل محروم خواهد بود و بايد ديد كه آيا در بازي هفته آينده چلسي اين ركورد ادامه خواهد داشت. بازيكني كه به ‌رغم تمامي اين مسائل، باز هم به «ديويد دورگبا» مهاجم قدرتمند و 33 ساله چلسي ترجيح داده مي‌شود و تمامي اميدهاي مربي 34 ساله پرتغالي و جديد چلسي به او ختم مي‌شود.
مردي كه احساس مي‌كند، گوش فرا دادن به «سي‌دي»هاي تاريخي و زندگي‌نامه افراد بزرگ او را از شرايط گذشته‌اش بيرون آورده است.
در اين ميان «فرناندو تورس» از «وينسنته دل بوسكه» سرمربي تيم ملي اسپانيا بسيار صحبت مي‌كند كه او را در بازپروري و بازگرداندنش به گذشته‌اش بسيار كمك كرده و به وي يادآور شده كه فرد اول خط حمله در بازي‌هاي نهايي جام ملت‌هاي اروپا در سال 2012 در اوكراين و لهستان اين مهاجم خواهد بود.

حبيب‌الله نيك‌نژاد، روزنامه‌نگار و مترجم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها