شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴

«گرالد شانتین» رییس اتحادیه مرکزی کتابفروشان اتریش روز 6 اکتبر (14 مهر) از انتخاب «آلفرد کومارک» به عنوان برنده امسال جایزه افتخاری کتابفروشی های اتریش برای شکیبایی در اندیشه و تجارت خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش ، این جایزه که 10 هزار یورو ارزش دارد در جریان نمایشگاه بین المللی کتاب وین در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) در شهرداری وین از سوی اتحادیه مرکزی کتابفروشی های اتریش و انجمن مرکزی کتاب و اتاق بازرگانی مطبوعات اتریش به «کومارک» اهدا می شود. سخنرانی مراسم اهدای این جایزه بر عهده «ارهارد بوسک» است. 

هیات داوران در توضیح انتخاب «کومارک» اعلام کرد : رمان های جنایی این نویسنده همواره به عنوان حامی شکیبایی و انسانیت در برخورد با قانون و تبهکاری هستند. نه در این مفهوم که «کومارک» جنایت را ناچیزجلوه می دهد یا آن را تایید کند ، بلکه تا آن حد که او گویای این مطلب است که صرف چشم اندازی تک بعدی به جرم و جنایت در فرهنگ لغات جرم شناسی کفایت نمی کند و بايد بعد انسانی از هر دو سو درک شود. 

جایزه افتخاری کتابفروشی های اتریش برای شکیبایی در اندیشه و تجارت امسال برای بیست و دومین بار از سوی اتحادیه مرکزی کتابفروشی های اتریش و اتحادیه تخصصی کتاب و مطبوعات اتاق بازرگانی اتریش اهدا می شود. هیات داوران امسال متشکل از «گرالد شانتین» رییس اتحادیه مرکزی کتابفروشان اتریش ، «بندیکت فوگر» رییس اتحادیه ناشران اتریش ، «اروین ریدسر» مدیر انجمن کتابفروشان اتریش ، «میشاییل کرن استوک» مدیر انجمن تخصصی کتاب و رسانه در اتاق بازرگانی ، «گئورگ گلوکلر» مدیر گروه تخصصی کتاب و مطبوعات وین در اتاق بازرگانی ، «فریدریش هینترشوایگر» مدیر انجمن تخصصی کتاب و رسانه در اتاق بازرگانی اتریش و «کارل هرتسبرگر» مدیر عامل این انجمن بودند. 

این جایزه نخستین بار در سال 1990 در نخستین دوره خود به «میلو دور» اهدا شد و برندگان دیگر آن ویکتور فرانکل ، اینگه مرکل ، کاردینال فرانتس گونیگ ، گرهارد روث، سیمون ویزنتهال ، هوگو پورتیش ، اچ . سی . آرتمان ، کریستینه نوستلینگر ، سر پتر اوستینو، ژوزف هاسلینگر ، کارل مارکوس گاوس ، ایلسه آیشینگر ، کنراد پاول لیسمان ، اریش هاکل ، باربارا فریشموس، کلاوس واگنباخ ، مارتین پولاک ، پل لندوی و آرمین تورنر هستند. 

«آلفرد کومارک» متولد 1945 است و به عنوان نویسنده آزاد در وین و نیدراسترایش زندگی می کند. او به نگارش گزارش های خبری ، مقالات ، داستان ها و نیز آثار رادیویی و تلویزیونی می پردازد. وی کتاب های بسیاری را منتشر کرده که در میان آن ها کتاب های مناظر طبیعی ، کتاب های کودکان و چهار رمان جنایی در مورد بازرس سیمون پولت که به صورت فیلم سینمایی درآمده اند از جمله آن ها هستند. از جمله جوایز اهدایی به این نویسنده می توان به جایزه «گلاوسر» برای بهترین رمان جنایی در سال 1998 (همراه با جولیان پولسلر) و جایزه «رومی» برای بهترین فیلمنامه در سال 2002 برای فیلم «پولت باید بگرید» اشاره کرد.
از جمله آثار این نویسنده می توان به «ویلای خانم هورش» 2004 ، «ساعت سایه» 2005 ، «زمستان احمق ها» 2006 ، «برداشت دیررس» 2007 ، نگاه دو برابر» 2008 ، «پولت» 2009 (تقدیر شده با جایزه کتاب طلایی برای فروشی بیش از 25 هزار نسخه) و «دوازده بار پولت» 2010 اشاره کرد که در انتشارات «هایمون» منتشر شده است.
 
رمان «تحریک برای توقف» 2010 دیگر رمان وی است که در انتشارات «استیریا» منتشر شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها