چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
از زندگينامه بنيانگذار ويكي ليكس استقبال نشد

زندگينامه جوليان آسانژ بنيانگذار سايت ويكي‌ليكس در بريتانيا با استقبال روبه رو نشد؛ اين امر در حالي اتفاق افتاده كه سايت جنجالي ويكي ليكس در مركز توجه رسانه‌هاي جهان قرار گرفته است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از هرالد تريبيون، با فروش تنها 644 نسخه از اين كتاب در سه روز نخست انتشار آن، اين كتاب مكان پنجاهم كتاب هاي غيرداستاني بريتانيا را به خود اختصاص داد.
 
كتاب «جوليان آسانژ: يك زندگينامه خودنوشت غيرمجاز» كه پنج شنبه پيش به بازار كتاب بريتانيا آمد، با همكاري «اندرو اوهاگان» رمان نويس اسكاتلندي و با 50 ساعت مصاحبه با وي تهيه شده است. 

آسانژ كه به جرم تعدي به دو زن سوئدي در حال گذراندن مراحل محاكمه خود است، در اين گفت‌وگوها درباره اين اتهام و نيز همكار سابقش سخن گفته است. 

برمبناي اطلاعات منتشر شده از سايت نيلسن اين كتاب در مجموع كتاب هاي پرفروش در رده 537 جاي گرفته است. آسانژ با وجود اين كه از چندي پيش قرارداد همكاري براي انتشار اين كتاب را امضا كرده بود، اما در ماه‌هاي اخير با انتشار اين كتاب مخالفت كرد و گفت اطلاعات اين كتاب مي‌تواند دستاويزي براي دولت آمريكا براي زير سوال بردن او شود. 

او هفته پيش با صدور بيانيه‌اي گفت اين كتاب كه قرار بود به او كمك كند تا اطلاعاتش را در اختيار ديگران قرار دهد به چيز ديگري بدل شده كه از نظر او همه اش مبتذل و بي‌معني است. او رابطه خود و نويسنده را نادرست خواند و گفت هرچند نوشته‌هاي آقاي اوهاگان را تحسين مي‌كند، اما با نحوه ارايه اطلاعات اين كتاب موافق نيست. اين در حالي است كه او در ژانويه گذشته (دي ماه) ابراز اميدواري كرده بود كه اطلاعات اين كتاب به سندي براي اين نسل بدل شود. 

كنونگيت يك ناشركوچك اسكاتلندي كار انتشار اين كتاب را برعهده داشته و امتياز انتشار آن را به 38 كشور ديگر فروخته است. اين كتاب هنوز در آمريكا و ديگر كشورهاي جهان منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها