چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
كيفيت برگزاري نخستين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس بهتر بود

دومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس روز‌هاي آغازين خود را در مجتمع‌ آيه‌هاي مشهد سپري مي‌كند. نمايشگاهي كه به گفته ناشران، به دليل اطلاع رساني بسيار اندك، كيفيت برگزاري و بازديد مخاطبان از آن به نسبت نخستين نمايشگاه در شهر اصفهان، بسيار ضعيف‌تر است./

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، سه روز از برپايي دومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس، در مشهد مي‌گذرد و تعداد اندك بازديد كنندگان باعث اعتراض غرفه داران شده است. آن‌ها علت اين اتفاق را بيش از هر چيز وابسته به مكان نامناسب و نبود اطلاع رساني درست و منسجم مي‌دانند.

زهرا يزدي نژاد، مدير انتشارات «خورشيد باران» درباره اين مشكلات گفت: فاصله مكاني دومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس از مركز شهر مشهد كه در منطقه‌اي نظامي و خارج از شهر قرار دارد، سختي رفت و آمد بازديد كنندگان از نمايشگاه را دو چندان مي‌كند و براي عبور و مرور افراد به نمايشگاه هيچ نوع امكاناتي پيش بيني نشده است.

مدير انتشارات «خورشيد باران» در ادامه توضيح داد: فضاي تعريف شده براي غرفه‌ها مناسب و كافي است و ما كتاب‌ها را با تخفيف 40 درصد به مخاطبان عرضه مي‌كنيم. اما مشكلي كه با آن مواجه شده‌ايم توزيع نامناسب بن‌هاي نخفيف است و بيشتر دانش آموزان و دانشجويان بني در دست ندارند. در حالي كه سال گذشته استقبال  مخاطبان به ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان بسيار خوب بود.

عادل خوشكاب، مسوول غرفه مركز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس هم در اين باره گفت: استقبال كم مردم به دليل ضعف در اطلاع‌رساني است. زيرا در سطح شهر مشهد هيچ نوع تبليغاتي براي معرفي نمايشگاه صورت نگرفته است و تنها بخش مثبت، راديوي نمايشگاه است كه غرفه‌ها را معرفي و ورود مسوولان را براي بازديد اعلام مي‌كند.

وي افزود: تعطيلي غرفه‌ها بين ساعت 1 تا 4 بعد از ظهر با وجود فاصله مكاني نمايشگاه از مركز شهر مشهد و نبود فروشگاه‌هاي مجازي و دفتر پست از مشكلات دومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس طي سه روز گذشته از آن است. 

دومين نمايشگاه ملي كتاب دفاع‌مقدس تا دهم مهر ماه 90 به همت سازمان حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج در مجتمع آيه‌ها در مشهد برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها