دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
«اولين پاسخ»  به چاپ دوم مي‌رسد

چاپ دوم كتاب «اولين پاسخ» نوشته فرشيد قديمي از سوي نشر مكعب منتشر خواهد شد. این کتاب به شرح ماجرای تجاوز هوايي خلبانان ارتش صدام در روز 31 شهریور سال 1359 به فضاي چند پایگاه هوایی ایران و نخستين پاسخ نیروی هوایی ارتش به این تجاوز با فاصله 2 ساعت اختصاص دارد.-

فرشيد قديمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار کرد: تصور بيشتر افراد بر اين است كه پاسخ ايران به حمله هوايي عراق، اول مهر ماه سال 1359 در عملياتي كه 2 پایگاه مهم شعیبیه در حومه شهر بصره و کوت در استان میسان (العماره) توسط خلبانان نیروی هوایی در هم کوبیده شد، آغاز شد. آن عمليات به فاصله 10 ساعت از شروع تجاوز ارتش صدام، با به پرواز در آمدن 200 فروند از انواع هواپیماها و عبور 140 فروند شکاری بمب افکن از مرزها انجام شد که به یکباره تمامی مراکز نظامی و اقتصادی دشمن را در هم كوبيدند.

وي درباره چرايي به نگارش درآمدن اين واقعه گفت: اطلاعات آن از حالت طبقه‌بندي خارج شده و مي‌توان تاكتيك‌ها و مسايلي كه خلبانان در اين عمليات براي پاسخ به حمله دشمن به كار گرفتند را مطرح کرد. هر چند اين کار دير اتفاق افتاد، اما تلاش کردیم اين اطلاعات با صحت و درستي و نه درشتي، در قالب‌ كتاب ارایه شود. با نوشتن اين گونه كتاب‌ها نقش نيروي هوايي در ميان مردم تبين مي‌شود. 

قديمي درباره چاپ نخست كتاب «اولين پاسخ» گفت: اين چاپ در جمع زائران كاروان های راهيان نور و نيرو‌هاي ارتش و سپاه توزيع و با استقبال رو به رو شد. 

چاپ دوم این کتاب در قطع رقعی و 115 صفحه، با بهاي 24 هزار ريال از سوي نشر مكعب منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط