دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹

«سابرینا یانش» نویسنده آلماني و «لینا مروآنه» نویسنده شیلیایی به عنوان برندگان سال 2011 جایزه ادبی «آنا زگرز» معرفی شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این دو بانوی نویسنده این جایزه را که در مجموع 20 هزار یورو ارزش دارد و از سوی بنیاد «آنا زگرز» اهدا می‌شود، در تاریخ 19 نوامبر (28 آبان) در محل آکادمی هنر شهر برلین دریافت می‌کنند.
 
هیات داوران جایزه «آنا زگرز» متشکل از «هانس الریخ ترایچل» نویسنده آلماني و «ریکه بولته» اهل آمریکای لاتین، «یانش» را برای رمان «کوه‌های گربه‌ها» و «مروآنه» را برای داستان هایش شایسته دریافت این جایزه دانسته است. 

«سابرینا یانش» نویسنده آلمانی – لهستانی متولد سال 1985 در «گیفهورن» است. او در رشته نگارش خلاقانه و روزنامه‌نگاری فرهنگی در دانشگاه «هیلدسهایم» و در رشته بررسی زبان و ادبیات لهستانی در دانشگاه شهر «کراکاو» تحصیل کرده است. او از زمان پایان تحصیلات خود در تابستان 2009 به عنوان نویسنده و روزنامه‌نگار فعالیت می کند. ریشه آلمانی – لهستانی این نویسنده بر آثار ادبی او نیز تاثیرگذار بوده است. او پس از موفقیت در رقابت ادبی رادیو شمال آلمان در سال 2005 توجه زيادي را به خود جلب کرد و در سال 2009 به عنوان نخستین نویسنده شهر «دانتسیگ» برگزیده شد. وی سپس چند موفقیت ادبی دیگر از جمله کسب جایزه ادبی «مارا ساسنس» برای بهترین نخستین رمان آلمانی زبان را نیز در کارنامه خود به ثبت رساند. 

«لینا مروآنه» متولد سال 1970 در «سانتیاگو» است. او در کنار داستان های کوتاهش به انتشار نوشته هایش در بسیاری از گلچین‌های ادبی و نشریات انگلیسی، اسپانیایی ، آلمانی و فرانسه نیز پرداخته است. او در سال 2006 موفق شد جایزه بهترین رمان منتشر شده انجمن ملی فرهنگ و هنر در شیلی را به خود اختصاص داد. 

«آنا زگرز» نویسنده آلمانی در 19 نوامبر 1900 در ماینس متولد شد و اول ژوئن 1983 در برلین درگذشت. بنیاد «آنا زگرز» از سال 1995 تا کنون با اهدای این جایزه از نویسندگان آلمانی زبان و نویسندگان کشورهای آمریکای لاتین حمایت می‌کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها