دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
«نفرين موميایی» دامن‌گیر کتاب‌فروشی‌های ایران شد

داستان كوتاه «نفرین مومیایی» نوشته جویس هانام با ترجمه شعله بنی‌آدم منتشر شد. این اثر، ماجرای بازكردن قبر یک مومیایی و حوادث غیرعادی بعد از آن است.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، «نفرین مومیایی» داستان كوتاهی است كه با بردن مخاطب به روی شن‌های داغ كشور مصر، او را سرگرم می‌كند. این داستان، هزاران سال بعد از زمانی اتفاق می‌افتد كه جسد پادشاهی زیر شن‌های مصر به خاک سپرده شد؛ پادشاهی كه خیلی زود و درجوانی از دنیا رفت.اما در پاییز سال 1922 فردی به نام هاوارد كارتر و یكی از دوستانش، قبر پادشاه را می‌یابند و تابوت او را می‌گشایند. تمامی این حوادث، ماجراهایی نفس‌گیر و هیجان‌انگیز را رقم می‌زنند. حوادثی كه راوی آن‌ها، دوست و همراه جوان كارتر است.

در ادامه اين داستان مي‌خوانيم كه مدتی از ماجرای كشف جسد پادشاه نمی‌گذرد كه مردم منطقه، به سرعت و به شكلی غیر معمول جان خود را از دست می‌دهند. این مساله آن‌قدر عجیب به نظر می‌آید كه سوالی را در ذهن همه به وجود می‌آورد: «چه چیز یا چه كسی قاتل این انسان‌ها است؟» آیا پادشاه از حركت كارتر و دوستش عصبانی شده است؟ زنی فرانسوی كه چهره‌اش با همسر پادشاه هیچ تفاوتی ندارد و ناگهان در منطقه ظاهر شده كیست؟

جویس هانام نویسنده‌ای باتجربه است كه بیشتر داستان‌هایش را برای زبان‌آموزان غیر انگلیسی می‌نویسد. اما ماجراهایی كه این نویسنده آمریكایی روایت می‌كند جذابیت خاص خود را دارند و به عنوان كتاب‌های داستانی سرگرم‌كننده نیز خوانده می‌شوند. 

اين در حالی است كه اثر ديگری نيز با نام «نفرين موميايی»، نوشته آر.ال. استاین، با ترجمه شهره نورصالحی، اخيرا از سوی انتشارات «پيدايش» منتشر شده است. این دو اثر غیر از نامشان، هیچ ارتباط دیگری با هم ندارند.

«نفرین مومیایی» نوشته جویس هانام، كتابی مصور است كه با ترجمه شعله بنی‌آدم در 60 صفحه و با قیمت دو هزار و 500 تومان و شمارگان هزار نسخه از سوی نشر «ناظری» روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها