یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
تعطيل يك انتشارات، چاپ كتاب‌هاي درسي قرقيزستان را مختل كرد

تعطيلي یک انتشارات کودک در شهر بشکیک پایتخت قرقیزستان، موجب شد تا انتشار كتاب‌هاي درسي اين كشور مختل شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری ازیا پلیوس آسیای میانه، فعالیت انتشارات «آزور» یکی از دو ناشر بزرگ ویژه آثار کودک قطع شد. خانم پریادکو کانبیکف ريیس این انتشارات بدون هماهنگی با شرکا و سفارش‌دهندگان، اين انتشارات را تعطیل و به روسیه رفت و انجام پروژه‌های منعقد شده با وزارت آموزش و علم این کشور و سفارت آمریکا در این کشور را رها كرد؛ به این ترتيب چاپ تعدادی از کتاب‌ها، از جمله کتاب‌هاي درسی که با سرمایه بانک عمومی جهانی قرار بود چاپ شود معوق باقي ماند. 

به گفته مسولین باید چاپ 40 درصد از کتاب‌هاي درسی مدرسه‌هاي قرقیزستان در این انتشارات منتشر می‌شد و فرار مدیر موجب کمبود  شدید كتاب‌هاي درسي در مدارس قرقیزستان شده است.
 
انجمن ناشران و توزیع کنندگان کتاب قرقیزستان با پخش اعلامیه‌ای در مطبوعات این کشور فعالیت این انتشارات را تعطیل و از عمل غیرقانونی مدیر آن اظهار تاسف کرده اند.

 انتشارات «آزور» در سال 2007 تاسیس شد و ابتدا سفارش‌هاي سازمان جهانی کودکان یونیسف را انجام می‌داد و بیشتر برای کودکان تا سن 7 سال به انتشار كتاب مي‌پرداخت. این انتشارات در مدت فعالیت خود بیش از 150 عنوان کتاب منتشر كرد و در سال 2009 نيز به عنوان بهترین ناشر کودک قرقیزستان انتخاب شد.

انتشارات «آزور» در سال های اخیر بیشتر به اجرای پروژه های وزارت آموزش و علم قرقیزستان و سفارت آمریکا در بشکیک مشغول بود.
انجمن ناشران و توزیع کنندگان کتاب قرقیزستان این حادثه را رخداد ناخوشایندي در فضای انتشاراتی کشور خوانده و اظهار امیداری کرده است این کار بر بازار نشر و فعالیت ناشران قرقیزستان اثر منفی باقی نگذارد.

گزارشگر: شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها