شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
بازديد كاركنان كتابخانه ملك از مخازن موزه‌هاي بنياد مستضعفان

كاركنان كتابخانه و موزه ملي ملك با هدف گردآوري و نگهداري آثار خطي و موزه‌اي موجود از مخازن موزه‌هاي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي ديدن كردند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، كارشناسان كتابخانه و موزه ملك با هدف برگزاري سلسله نشست‌هاي آموزشي براي ارتقا سطح كيفي اطلاعاتي كاركنان اين مؤسسه، اينبار به بازديد از مخازن موسسه فرهنگي موزه‌هاي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي پرداختند. 

در اين بازديد كاركنان مؤسسه ابتدا با تاريخچه مؤسسه فرهنگي موزه‌هاي بنياد آشنا شدندكه در سال 1374 شمسي/ 1995 ميلادي با هدف گردآوري و نگهداري آثار موزه‌اي موجود در بنياد و راه‌اندازي و اداره موزه‌ها آغاز به كار كرد. 

اهم فعاليت‌هاي اين موسسه فرهنگي شامل ساماندهي، مرمت، كارشناسي، تهيه شناسنامه علمي و هنري براي آثار موزه‌اي، طراحي و تفكيك و تجهيز آثار موزه‌اي مانند فرش، تابلوهاي نقاشي نفيس ايراني و خارجي، نقشه‌هاي جغرافيايي قديمي به ويژه خليج فارس، مرقعات خوشنويسي و... است. 

فعاليت‌هاي موزه‌اي بنياد از سال 1374 با عنوان «اداره کل موزه‌هاي بنياد» و با رويکرد تخصصي و موزه‌داري آغاز شد اما قبل از آن فعاليت‌هايش با عنوان «موزه‌هاي دفينه» جريان داشته و از سال 1384 به بعد نيز با عنوان «موسسه فرهنگي موزه‌هاي بنياد» ادامه پيدا کرد. 

در حال حاضر، اين موسسه چهار موزه فعال به نام‌هاي موزه پول، موزه زمان، موزه خودرو در شهر تهران و موزه کاخ رامسر در آن شهرستان و 14 خزانه تخصصي تحت نظر دارد. 

در ادامه كارشناسان كتابخانه و موزه ملي ملك با همراهي مسوولان و كارشناسان موزه بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي، از مخازن آثار فلزي، چيني، چوبي، شيشه‌اي، سفال، تابلوهاي نقاشي و مطبوعات بازديد كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها