شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
كتاب مصور 11 سپتامبر، مسلمانان آمريكا را خشمگين كرد

كتاب مصور «آزادي» درباره‌ي حوادث 11 سپتامبر منتشر شد. انجمن روابط اسلامي آمريكا اين كتاب را نفرت‌انگيز ناميد و انتشار آن‌را محكوم كرد./

ايبنا نوجوان: به‌تازگي يك كتاب مصور درباره‌ي حوادث 11 سپتامبر آمريكا براي كودكان و نوجوانان منتشر شد. اين كتاب كه با تصاوير سوختن برج‌هاي دوقلوي و نيز عكس‌هايي از مراسم اعدام اسامه بن لادن پر شده است، باعث خشم مسلمانان آمريكا شد.

«ما نبايد 11 سپتامبر را فراموش كنيم»، كتاب كودك و نوجواني درباره‌ي آزادي، توسط يك انتشارات وابسته به مبلغان مذهبي منتشر شده است.  

يك صفحه از اين كتاب 99/6 دلاري، اسامه‌ بن لادن را در حالي نشان مي‌دهد كه در پشت يك زن محجبه مخفي شده و در معرض تيراندازي يكي از نيروهاي آمريكايي قرار دارد. 

تصويري از كتاب «آزادي»، كه اسامه بن‌ لادن را در حال مخفي شدن پشت سر يك زن محجبه نشان مي‌دهد.

تبليغات منفي اين كتاب عليه اسلام، خشم  ِ مسلمانان آمريكا را برانگيخته است. به عنوان مثال در بخشي از كتاب آمده است: «بچه‌ها! حقيقت اين است كه عمليات ترويستي، 11 سپتامبر به‌وسيله‌ي مسلمانان افراطي انجام شد كه از آزادي متنفرند(!) » 
اما انجمن روابط اسلامي آمريكا اين كتاب را «نفرت‌انگيز» ناميد و در بيانيه‌اي اعلام كرد: «در اين كتاب مسلمانان، افراطي و خشونت‌طلب معرفي شده‌اند. بچه‌ها با خواندن اين كتاب به اين نتيجه مي‌رسند كه مسوول حوادث ترورسيتي 11 سپتامبر مسلمانانند و پيروان ايمان اسلامي، دشمنان آنان به‌شمار مي‌روند.»

پس از حادثه‌ي يازده سپتامبر 2001 و حمله به برج‌هاي دوقلو در نيويورك، حاكمان آمريكا، تبليغات زيادي عليه مسلمانان كرده‌اند و اين در حالي است كه بسياري از تحليل‌گران دنيا، اين حادثه را ساخته و پرداخته سياستمداران آمريكا و اسراييل براي فشار به مسلمانان و توجيه حمله به عراق و افغانستان مي‌دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها