شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

«رالف فولمان» نویسنده 77 ساله اهل «توبینگن» با دریافت جایزه ادبی «بن ویتر» 2011 به ارزش 15 هزار یورو در خانه ادبیات شهر هامبورگ مورد قدردانی قرار گرفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نقد ادبی برلین، این نویسنده چه در کتاب زندگینامه «ژان پل» مربوط به سال 1975 و چه در کتاب «کشتی شکسپیر» منتشر شده به سال 1988 همواره موفق شده تا ما را از مسیری بی نظیر به ادبیات به عنوان موضوعی برای زندگی، هنر و رویا نزدیک سازد. 

به عقیده داوران این جایزه که متشکل از «آلویس بلر»، «یوآخیم کرستن» ، «رولف میشاییلز» و «تئو زومر» بود، با اهدای این جایزه به «فولمان» نویسنده ای مورد تقدیرقرار گرفت که از جمله صاحب نظران عرصه ادبیات و واسطه های ادبیات آلمانی است. نقد کتاب ها و تک چهره های نویسندگان که از سوی «فولمان» ارایه شده معجزه آسا، عجیب و تجزیه و تحلیلی خوب بوده و همزمان پاورقی هایی الهام بخش در مورد زندگی با کتاب ها هستند. 

این جایزه ادبی را «بن ویتر» نویسنده و روزنامه نگار آلمانی که از سال 1920 تا 1993 می زیست راه اندازی کرد و برای اهدای آن بنیاد «بن ویتر» نیز تاسیس شد و این بنیاد نخستین بار در سال 1995 این جایزه را اهدا کرد. از برندگان پیشین این جایزه می توان به «گئورگ استفان ترولر» ، «هرمان اشتوگر»، «فانی مولر»، «توماس کاپیلسکی» و «میشاییل بوسلمایر» (برنده سال 2010) اشاره کرد. 

«رالف فولمان» متولد سال 1934 نویسنده و منتقد ادبی است. او که در رشته های زبانشناسی و فلسفه تحصیل کرده ، در سال 1975 کتابی در مورد «ژان پل» منتشر کرد و در سال 1980 سفر «داروین» به دور دنیا را در قالب کتابی کودکانه درآورد و به زیر چاپ برد. او در سال 1988 آثاری را در مورد «آرنو اشمیت» و «ویلیام شکسپیر» منتشر ساخت و در سال های 1990 به بعد به انتشار رمان ها و دیگر کتاب هایش همت گمارد. «فولمان» در سال 1992 جایزه ادبی شهر اشتوتگارت را برد. از جمله دیگر آثار وی می توان به «سفر به دور دنیا؛ نامه هایی به کودکان جهان» در سال 2002 و «رمان. ناویگاتور؛ 200 رمان عاشقانه از طبل حلبی تا تریتسران شندی» در سال 2002 اشاره کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها