شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
جلد سوم «پيشگامان فرهنگ گيلان» منتشر مي‌شود

ابراهيم مروجي، از انتشار جلد سوم كتاب «پيشگامان فرهنگ گيلان» خبر داد. دو جلد پيشين اين فرهنگ به زندگي‌نامه، اسناد و عكس‌هاي هزار پژوهشگر و فرهنگي استان گيلان اختصاص يافته بود و مجلد سوم آن در دو فصل متقدمان و متاخران تنظيم شده است.-

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مروجي، مولف و گردآورنده اين مجموعه توضيح داد: دو جلد اول اين مجموعه به حدود هزار نفر از پيشگامان فرهنگ گيلان كه از زمان تاسيس نخستين مدرسه با نام «شرف مظفري» در اين استان، فعال بوده‌اند، اختصاص يافته است.

وي افزود: در اين مجموعه، من هزار فرهنگي استان گيلان را تا سال 1357 معرفي كرده‌ام. در اين كتاب علاوه بر تذكره‌نامه و شرح حال مختصري از زندگي اين فرهنگيان، آلبوم عكس‌هاي مفصلي نيز از ايشان جمع‌آوري شده و در اين مجموعه به چاپ رسيده است.

مروجي توضيح داد: در «پيشگامان فرهنگ گيلان»نمونه‌هاي كارنامه‌ها و يا گواهي‌نامه‌هاي تحصيلي محققان و فرهنگيان مدارس دخترانه و پسرانه شهرهاي مختلف گيلان نيز جمع‌آوري و منتشر شده است.

اين پژوهشگر درباره ويژگي‌هاي جلد سوم اين كتاب گفت: براي تدوين جلد سوم اين مجموعه گروهي از بازماندگان اين فرهيختگان از سراسر كشور و دنيا، اسناد و مدارك جديدي را از اجدادشان آورده‌اند كه در اين كتاب گنجانده و در دو فصل متقدمين و متاخرين تدوين شده است.

به گفته مروجي، جلد اول و دوم مجموعه «پيشگامان فرهنگ گيلان»در 500 صفحه و از سوي انتشارات ايليا به چاپ رسيده است و جلد سوم كه هم اكنون مراحل صفحه‌آرايي را طي مي‌كند، ‌از سوي انتشارات «گيل‌سا» راهي بازار كتاب خواهد شد.

يه گفته اين ناشر،‌ اين مجلد نيز حدود 500 صفحه دارد و در قطع وزيري به چاپ مي‌رسد.

ابراهيم مروجي، مدير نشر «گيل‌سا» و مدير مسوول مجله ادبي «دادگر» در گيلان و يكي از مجموعه‌داران اسناد تاريخي و عكس‌هاي فرهنگي استان گيلان است كه تا به حال نمايشگاه «صد سال فرهنگ گيلان» را در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين شهر برگزار كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها