دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
«كاوه‌ی نوروز و عروس بهار» با «ماهي طلايی» می‌آيند

دو كتاب نوجوانانه‌ي «كاوه‌ي نوروز و عروس بهار» و «ماهي طلايي» به قلم مرسده ماني، از سوي انتشارات سفير اردهال در دست انتشار است.

ايبنا نوجوان: مرسده ماني درباره‌ي كتاب «كاوه‌ي نوروز و عروس بهار» گفت: اين داستان بيش‌تر مربوط به سمبل‌هاي نوروز و زمستان است كه با قرار دادن اين سمبل‌ها در كنار هم به مفهوم خير و شر پرداخته‌ام كه در واقع پيروزي بهار بر زمستان را مد نظر قرار دادم.

اين نويسنده با بيان اين‌كه اين داستان براي نوجوانان نوشته شده است، افزود: متن داستان به اندازه‌اي ساده و روان نوشته شده است كه علاوه بر نوجوانان، بزرگ‌سالان و كودكان نيز مي‌توانند داستان را بخوانند.

او درباره‌ي انتخاب موضوع داستان گفت: حدود 15 سال پيش نزديك به عيد هم هوا سرد بود و بهار هيچ نشانه‌اي نداشت. در آن زمان به نظرم آمد كه بايد اتفاقي افتاده باشد كه اين‌چنين شده است به همين دليل اين داستان در ذهنم نقش بست و آن را نوشتم.

ماني ادامه داد: استاد شهريار شعري با نام «كاوه‌ي نوروز و عروس بهار» دارد كه من عنوان اين داستان را از آن شعر وام گرفته‌ام.

او همچنين گفت: مفهوم خير و شر در اين داستان با تلفيقي از عشق و حماسه مطرح شده است و لايه‌هاي پنهاني كه زمينه‌هاي عرفاني و اخلاقي دارد در آن نهفته است.

اين نويسنده‌ي حوزه‌ي كودك و نوجوان با بيان اين كه كتاب ديگري با نام «ماهي طلايي» در دست انتشارات سفير اردهال دارد گفت: اين كتاب نيز مضموني عرفاني دارد، زيرا ماهي در اين داستان هدف والايي دارد كه براي رسيدن به آن هدف، مسيري را پيش مي‌گيرد كه اشتباه است و در پايان كه راه درست براي رسيدن به هدفش را پيدا مي‌كند متوجه اشتباهش مي‌شود. اين داستان نيز به شكلي ساده و روان نوشته شده و براي نوجوانان، كودكان و بزرگ‌سالان مناسب است.

به گفته‌ي حسين عابديني، مدير انتشارات سفير اردهال اين كتاب‌ها تا پايان شهريور ماه منتشر مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها