یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

«ساشا ره» برای نگارش نخستین رمانش با عنوان «بهار دروغین» جایزه ادبی «نیدرراینیش» شهر کرفلد را به خود اختصاص داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این رمان که در انتشارات «شوفلینگ و کو» منتشر شده داستان شبي را روایت می‌کند که در روز همان شب سه نفر از هم جدا شده‌اند ولی در پي یک ملاقات، دیگر بار به صورت یک خانواده گرد هم می‌آیند. 

«لوتار لوتمن» پيرمردي از دنياي تاتر، می‌خواهد با آخرین نمایش بزرگش یک بار دیگر ایده‌آل در هنر را به مرحله اجرا درآورد و چیزهایی همانند عشق، دوستی و درستکاری را که در زندگی‌اش از آن‌ها برخوردار نبوده را به تصویر بکشد. این رمان داستان این شخصیت و همسر و دخترش و دوست قدیمی او را و روابط فیمابین آن ها را روایت می کند. 

«ساشا ره» نویسنده 36 ساله اهل دویسبورگ در تاریخ 11 دسامبر (20 آذر) این جایزه 10 هزار یورویی را دریافت می‌کند. پنج داور این جایزه سطح روایی بالای این نویسنده، ژرفای اندیشه و ساختار سرشار از هنر این رمان را ستودند.
 
«ساشا ره» که در رشته‌های تاریخ ، فلسفه و زبانشناسی در بوخوم و وین تحصیل کرده، در سال های 2004 و 2008 جایزه ادبی تشویقی «رور» را کسب کرد و در سال 2007 نیز برای گزیده‌ای از همین رمان خود بورس «کارگاه نویسندگان آثار منثور» را کسب کرد. 

جایزه ادبی «نیدرراینیش» از سال 1992 اهدا می شود و از برندگان پیشین آن می توان به «گیسبرت هافس» ، «دیتر ولرشوف» و «بورکهارد اسپینن» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها