شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
تمركز «دانش پارسیان» بر مكتوبات آموزش مهارت‌هاي شغلي است

مدير عامل موسسه دانش پارسیان با اشاره به اين كه پس از انتشار «اولين دايرةالمعارف شغلي كشور» توليد و نشر آثار تخصصي در حوزه آموزش مهارت‌هاي شغلي در اولويت‌هاي كاري اين مركز قرار گرفته است، از انتشار سه كتاب جديد در اين حوزه خبر داد.-

ابراهيم ابراهيم‌باي سلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: پس از تعريف تمامي مشاغل در مجموعه دايرةالمعارف شغلي كشور، مخاطبان درخواست آموزش مهارت‌هاي شغلي براي افزايش توانمندي‌هاي لازم هر شغل را داشتند. از اين رو، تدوين كتاب‌هايي براي معرفي اين مهارت‌ها در برنامه كاري اين موسسه قرار گرفت.

وي با بيان اين كه تدوين اين مكتوبات را با آموزش مهارت‌ شغل‌هايي كه رويكرد شغلي كمتري به آن وجود دارد آغاز كرديم، گفت: در اين آثار بر مهارت‌هايي مانند نحوه ارتباط با مشتري، يادگيري فعال، حل مسايل پيچيده، قضاوت و تصميم‌گيري در كارها، شيوه‌هاي نظارت بر عملكرد كاركنان، بررسي و بازبيني امور توجه شده است.

مدير عامل موسسه دانش پارسیان با اشاره به اين كه از نويسندگان و مترجماني كه در حوزه مهارت‌هاي شغلي تجربه و فعاليت داشتند، دعوت كرده‌ايم تا با اين مجموعه همكاري كنند، گفت: همچنان از طرح‌ها و تاليفات اين افراد استقبال مي‌كنيم.

اين كارشناس منابع انساني و مهارت‌هاي شغلي، كتاب‌هاي «دوركاري»، «فيزيولوژي محيط كار» و «ارتباط با مشتري» را در شمار آثار در دست انتشار اين موسسه دانست و اظهار كرد: تاليف و توليد كتابي درباره «مهارت‌هاي كاركنان و مديران مراكز تلفن ايران» نظير مراكز خدماتي مانند 110، 118، 124 و 115 از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام اين مجموعه است.

ابراهيم‌باي سلامي با اشاره به اين كه پيش‌بيني مي‌شود حدود 40 اثر در حوزه آموزش مهارت‌هاي شغلي تدوين شوند، گفت: با تداوم اين روند تا سال 95 اين مجموعه تكميل خواهد شد و همچنين اين موسسه مجموعه توليدات خود را دست‌كم هر دو سال يك‌بار با توجه به پيشرفت ابزار و دروس جديد و نياز روز جامعه، ويرايش و به‌روز رساني مي‌كند.

مولف «اولين دايرةالمعارف شغلي كشور» ارايه نسخه الكترونيكي اين مكتوبات در فضاي اينترنت را از جمله اهداف اين موسسه برشمرد. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط