چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
بحث ممیزی برخی آثار فضاسازی رسانه‌ای است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کتاب های بسیاری از جمله «خسرو و شیرین» سال‌هاست که در کشور چاپ می‌شود، گفت: بحث ممیزی این نوع آثار، فضاسازی رسانه‌ای برای زیر سوال بردن اقدامات اداره کتاب است.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، سیدمحمد حسینی، روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از دو نرم افزار «سفر آخرت» و «بحرین، مروارید گمشده» و در جمع خبرنگاران درباره ممیزی‌های اخیر صورت گرفته بر آثاری همچون منظومه «خسرو و شیرین» و «بیژن و منیژه» و اینکه ارشاد شیوه نامه جدیدی را برای ممیزی تدوین خواهد کرد یا نه، گفت‌: آثاری از این دست طی سال‌های گذشته در کشور به چاپ رسیده و هرگز ایرادی بر آن‌ها وارده نبوده است. 

وی افزود: اقدام اخیر برخی رسانه‌ها صرفا فضاسازی‌هایی برای زیر سوال بردن اقدامات اداره کتاب در حوزه ممیزی بوده است. 

حسینی گفت‌: اثری که مورد ممیزی قرار گرفته، صرفا اقتباسی از روی این کتاب اصلی بوده و از آن جایی که این اثر ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است باید با دقت بیشتری در مضمون و محتوا وارد بازار شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تدوین ضوابط جدید برای ممیزی گفت‌: بر اساس آنچه که شواری عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده عمل خواهیم کرد و ضوابط جدیدی جایگزین نخواهد شد. 

وی افزود: بارها به دوستان اعلام شده که بر اساس سلائق عمل نکنند و مبنای کار را مصوبه شواری عالی انقلاب فرهنگی قرار دهند. با ابلاغ احکام هیات نظارت و تشکیل جلسه ممکن است یک آیین نامه داخلی در حوزه ممیزی کتاب تدوین شود. 

حسینی گفت‌: هر کتابی نظیر «خسرو و شیرین»، «گلستان» یا «بوستان» اگر به صورت اقتباسی نوشته و چاپ شود، باید مراحل ممیزی را طی کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط