چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
فيلمي اقتباسي از زندگي چهره مقاومت فرانسه ساخته مي‌شود

زندگينامه سينمايي «نانسي ويك» چهره مقاومت فرانسه در برابر آلمان نازي، با اقتباس از زندگينامه خودنوشت وي و با بازي نيكول كيدمن به زودي در دست ساخت قرار مي‌گيرد.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مجله كتاب فرانسه، «گشتاپو مرا لبخند سفيد مي‌ناميد» نوشته نانسي ويك سال 2001 از سوي نشر فلين فرانسه به بازار آمد و سال 2004 نيز به صورت جيبي در دسترس كتابخوانان فرانسوي قرار گرفت تا شمار بيشتري با زندگينامه خودنوشته مقاوم ملي فرانسه جنگ جهاني دوم آشنا شوند.

نانسي ويك كه چند هفته پيش روز 7 آگوست (16 مرداد) در 99 سالگي در لندن جان سپرد، از معدود افراد زنده مقاومت فرانسوي از سال 1940 بود. در آن زمان او پس از طي يك دوره آموزشي در لندن تبديل به يك مأمور مخفي حرفه‌اي براي فعاليت در فرانسه شده بود.

«پتر گلوور» فرانسوي، حقوق ساخت فيلمي از زندگي نانسي ويك استراليايي‌تبار را بر اساس مستندات و زندگينامه او به دست آورده است. بروس برسفورد كارگردان فيلم «خانم ديزي و راننده‌اش» فيلم را جلوي دوربين خواهد برد و نيكول كيدمن، بازيگر استراليايي هاليوود نيز به ايفاي نقش نانسي ويك مي‌پردازد.

پس از آزادي فرانسه از آلمان نازي، لژيون دونور فرانسه و نشان‌هاي نظامي صليب جنگ و مدال مقاومت از سوي فرانسوي‌ها به نانسي ويك تعلق گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها