سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
عكس يادگاری نوجوانان در نمايشگاه قرآن

نوجوانان بازديد‌كننده از نمايشگاه قرآن‌كريم مي‌توانند با گرفتن عكس‌هاي انفرادي و دسته‌جمعي در غرفه‌ي «عكس يادگاري» بخش نوجوان، حضور خود در نمايشگاه قرآن را ماندگار كنند.

ايبنا نوجوان: پيش از اين غرفه‌ي «آموزش عكاسي با موضوعات قرآني» در بخش نوجوان فعاليت مي‌كرد كه با صلاحديد مسوولان اين بخش، جاي خود را به غرفه‌ي «عكس يادگاري» داد. 

عكس‌هاي بازديدكنندگان از اين غرفه، رايگان در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد. 

بخش نوجوان نمايشگاه قرآن‌كريم در طبقه‌ي همكف شبستان مصلاي بزرگ امام‌خميني(ره) قرار دارد. 

هم‌چنين در بخش كودك اين نمايشگاه بيش از 60 جدول با موضوعات و مفاهيم قرآني در كارگاه «جدول قرآني» بخش كودك به مسابقه گذاشته شده است. در اين مسابقه، جدول‌ها به دو صورت جست‌وجويي و رمزي، متناسب با گروه سني كودك، در اختيار شركت‌كنندگان قرار مي‌گيرد. 

اسامي و صفات خداوند، معاني و نام‌هاي ديگر سوره‌هاي قرآن‌كريم برخي از موضوعات اين مسابقه هستند و طراحي جدول‌هاي قرآني ارائه شده در اين كارگاه را «محمدحسين ديزجي» كارشناس بخش كودك نمايشگاه قرآن انجام داده است.

اين جدول‌ها از ميان كتابي با عنوان «چهل چشمه‌ي آسمان» انتخاب مي‌شوند. اين كتاب شامل 40 جدول جالب قرآني وجود دارد. در هر يك از اين جدول‌ها ترجمه‌اي از يك يا چند آيه‌ي قرآن مرتبط با نماز و عبادت و ستايش پروردگار نهفته است. بر اساس راهنماي حل جدول‌هاي اين كتاب، پاسخ‌ها حرف به حرف در خانه‌ها قرار مي‌گيرد و سر‌انجام متن ترجمه‌ي آيه پيش رويتان شكل مي‌گيرد.

اين كتاب در بخش ستاد اقامه‌ي نماز در قسمت رسانه‌هاي ديجيتال نمايشگاه قرآن كريم به فروش مي‌رسد.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با شعار «قرآن، كتاب بيداري» تا چهارم شهريورماه از ساعت 17 تا 24 و در روزهاي تعطيل از ساعت 14 در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها