سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
چهارمين «کنگره شعر عاشورایی» آبان ماه برگزار می‌شود

چهارمین کنگره سراسری شعر عاشورایی استان اردبیل آبان امسال با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، شورای هیات‌های مذهبی و کانون مداحان برگزار می‌شود. این کنگره ضمن تجلیل از آثار برگزیده، اشعار منتخب را در قالب کتابی به مداحان اهل بیت (ع) ارایه می‌کند.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حجت‌الاسلام هادی رسولی، مسوول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، در نخستین نشست این کنگره گفت: از جمله اهداف مهم برگزاری کنگره شعر عاشورایی، ایجاد زمینه برای توسعه ادبیات عاشورایی در میان مردم و ترویج اشعار پر محتوا با موضوع مکتب حسینی است تا از این طریق، پیام‌های عاشورا در قالبی هنر به مردم ارایه شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز توضیح داد: کنگره شعر عاشورایی از نظر ارتقای کیفیت اشعار آیینی و ارایه الگوی شعری، زمینه‌ای مناسب برای تغذیه فكری مداحان و شاعران مكتب اهل بیت فراهم می‌کند.

وی افزود: این كنگره به عنوان یکی از شاخص‌های مراسم دینی، فعالیت فرهنگی و تبلیغی است كه طی آن با اعلام فراخوان از اهالی قلم دعوت می‌شود آثار خود را در مقوله‌های مرتبط با واقعه عاشورا، اهداف و پیام‌های آن ارسال کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در کنگره شعر عاشورایی می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه دبیرخانه این کنگره واقع در اردبیل، میدان سرچشمه، کوی رحمانیه، شماره یک، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط