سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷

قصر «کاروی» متعلق به قرن 8 میلادی واقع در ایالت نوردراین – وستفالن در ماه سپتامبر میزبان یک جشن کتابخوانی بزرگ است که طی آن تازه ترین ترجمه های آلمانی از افسانه های ایسلند از سوي انتشارات «اس فیشر» ارائه خواهد شد.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جشن به سرپرستی هنری «بریگیته لبس – الرت» در روزهای 15 تا 18 سپتامبر (24 تا 27 شهریور) در این قصر جریان دارد و علاوه بر آن یک کنفرانس بین المللی ادبی نیز در این تاریخ برگزار می شود.
 
برگزار کنندگان این جشن کتابخوانی اداره ادبی «اوست وستفالن – لیپه» در «دتمولد»، بخش آلمانی زبان افسانه های ایسلند، انتشارات اس فیشر و بخش فرهنگی موزه «هوکستر – کاروی» هستند و یونسکو آلمان نیز از آن پشتیبانی می کند. 

بوریس آلوینویک، میشاییل آلتمان، دیوید بنت، کریستین برکل، ماتیاس باندشون، آندره آیسمان ، فریتسی هابرلنت، متیاس هابیش ، کورینا هارفوخ ، فلیکس فون مانتویفل، لائورا میره، آندرآ ساواتسکی ، هانس مارتین اشتیر ، آناتولی تاوبمان و آنگلا وینکلر هنرپیشگانی هستند که به روخوانی افسانه های ترجمه شده ایسلندی می پردازند. 

در کنار ناشرانی همچون کلاوس بولدل (کیل) ، آندرآس فولمر (برلین) و جولیا سرناک (فرانکفورت / ماین) تمام مترجمان این آثار یعنی کلاوس بولدل، ولفگانگ بوت، توماس اسر، تینا فلکن ، ارسولا گیگر، ماتیاس کروسه، کریستوف ماگنوسون، کورت شیر، سابینه اشمالتسر، بتی وال، لائورا وامهوف و کارل لودویگ وتسیگ نیز به این مراسم دعوت شده اند. علاوه بر این چهره های برجسته ادبی و خالقان هنری همچون وستین اولافور ، هالدور گوندموندسون، اورنولفور تورسون و کارل گونار یوهانسون از کشور ایسلند، آنته لاسن از سوئد و تیلمان اسپرکلسن از دانمارک قول حضور در این جشن را داده اند. 

سجون ، اولف استولترفوت ، روی یاکوبسن ، آینار کاراسون دیگر نویسندگان ایسلندی حاضر در این مراسم هستند که قرار است در این برنامه های کتابخوانی توامان با موسیقی افسانه های کشورشان را به روز رسانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها