سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
امريكاي اليور استون به بازار كتاب ايران آمد

كتاب «امريكاي اليور استون: سینما، تاریخ و مناظره» با گردآوري رابرت برنت‌تاپلين، استاد تاریخ و با ترجمه پرويز شفا از سوي انتشارات هرمس منتشر شد. این کتاب مخاطب را از دریچه فیلم‌های استون، فیلم‌ساز آمریکایی، وارد مباحثی درباره تاریخ و سینما می‌کند.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، فيلم‌هاي بحث برانگيز اليور استون، ديدگاه‌هاي سياسي‌ او و رويكرد ويژه‌اش به تاريخ موجب مي‌شود، رابرت برنت‌تاپلين، استاد تاريخ و مولف چندين كتاب درباره نسبت سينما با تاريخ، با سفارش دادن مقالاتي به نويسندگان مطرح آمريكا در حوزه سينما و تاريخ و در مواردي دست‌اندركاران ساخت فيلم‌هاي استون، تک تک فيلم‌هاي استون را به بحث بگذارد و در كنار آن از خود استون نيز بخواهد تا به انتقادات پاسخ دهد. 

تاپلين با در كنار هم گذاشتن اين مباحث در سه بخش «زمينه مناظره»، «فيلم‌ها» و‌ «اليور استون پاسخ مي‌دهد» مخاطب را از دريچه فيلم‌هاي استون وارد مناظره‌اي پويا در مورد سينما و تاريخ كرده است. 

ویلیام الیور استون کارگردان٬ نویسنده و تهیه کننده آمریکایی (متولد سال ۱۹۴۶)، به واسطه کارگردانی مجموعه فیلم‌هایی که در مورد جنگ ویتنام ساخته شده بود به شهرت رسید و تاکنون دوبار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است.

كتاب «امريكاي اليور استون: سينما،‌ تاريخ و مناظره» با گردآوري رابرت برنت تاپلين با ترجمه پرويز شفا با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و با قيمت ۱۲هزار تومان به شكل مصور از سوي انتشارات هرمس به فروش مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها