سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
بازار كتاب شاهد «يک اتفاق ساده» شد

كتاب «اتفاق ساده» با نام فرعی «خلاقيت در طراحي شخصيت‌هاي كارتوني»، حاوي آثاری از حميدرضا امامي از سوي فرهنگسراي ميردشتي روانه بازار كتاب شد.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، امامي درباره اين كتاب توضيح داد: در اين مجموعه تمامي طرح‌ها به صورت في‌البداهه خلق شده و حاصل دريافت شخصي است و سعي شده با روش ساده به آن‌ها پرداخته شود.

وي اين آثار را سياه‌مشق‌ دانست و اظهار کرد: كتاب صدرصد آموزشي نيست، ولی بيشتر طرح‌ها فرد را ترغيب مي‌كند محيط را بهتر ببيند و ايده بگيرد.

امامي افزود: اين طرح‌ها موجب مي‌شود فكر و تمرين‌هاي ديگر هم به وجود آيد و وقتي مخاطب آن را مي‌بيند ايده‌هاي جديد به ذهنش بیايد و او را به سمتي هدايت كند كه از خود در اين زمينه واكنشي نشان دهد.

وي توضيح داد: طرح‌هاي كتاب ابتدا به صورت پراكنده بود و از كارهاي خط خطي كاريكاتور شروع شد و در نهايت سرو سامان گرفت و در قالب كتاب منتشر شد.

«اتفاق ساده» شامل بخش‌هاي «طراحي چهره با شكل‌هاي هندسي»، «طراحي چهره با شكل‌هاي تركيبي»، «طراحي چهره با حروف لاتين»، «طراحي چهره با حروف فارسي» و «طراحي چهره با خطوط اتفاقي»‌ است.

امامي در اين مجموعه نخواسته است به طور معمول و با چند روش اوليه مخاطب را به سمت از بركردن و كپي‌برداري صرف سوق دهد بلكه بيشتر تلاش کرده كه مخاطبش در روند پيگيري به همه اجزای چهره در ابتدايي‌ترين شكل آن حساس شود و بتواند با روش‌هاي خلاقانه، استفاده بديع و شخصي از يک شخصيت داشته باشد.

كتاب «اتفاق ساده»‌ با نام فرعی «خلاقیت در طراحي شخصيت‌هاي كارتوني» حاوي آثار حميدرضا امامي با شمارگان پنج‌هزار نسخه و با قيمت پنج‌هزار تومان از سوي فرهنگسراي ميردشتي به فروش مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها