دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵
«ايران داك» براي تدوين الگوي بومي كتاب‌سنجي تلاش مي‌كند

سرپرست بخش اطلاع‌سنجي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران (ايران‌داك) يكي از طرح‌هاي اوليه اين پژوهشگاه در بخش اطلاع‌سنجي را مطالعات كتاب‌سنجي دانست و گفت: اين مطالعات عاملي براي بومي‌سازي مباحث رشته علمي‌سنجي در كشور خواهد بود.*

سعيد اسدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: با توجه به گستردگي مباحث مربوط به كتاب‌سنجي، در فاز نخست اين طرح تلاش داريم تا مباني نظري و فنون كتاب‌سنجي را مطالعه كنيم و از طريق بررسي نقاط قوت و ضعف آن به الگوي صحيح بومي از علم‌سنجي دست يابيم.

وي ديگر طرح پژوهشي در دست اقدام بخش اطلاع‌سنجي پژوهشگاه ايران‌داك را «بررسي طرح توزيع ثروت علمي در ايران» معرفي كرد و گفت: در اين طرح انتشارات علمي كشور براساس پراكندگي جغرافيايي در استان‌ها از دو جنبه توليد محتوا و بهره‌مندي علمي مورد بررسي قرار مي‌گيرند. 

وي هدف از اجراي طرح «توزيع ثروت علمي در ايران» را دست‌يابي به توسعه اقتصادي و  اجتماعي و بررسي ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي انتشاراتي كشور اعلام كرد.

اسدي درباره انتشار خبرنامه علم‌سنجي در پژوهشگاه ايران‌داك گفت: اين خبرنامه توسط پژوهشكده علوم اطلاعات و با همكاري گروه اطلاع‌سنجي منتشر مي‌شود و شماره دوم آن نيز با هدف ارايه اخبار مربوط به حوزه علم‌سنجي، كتاب‌شناسي و اطلاع‌سنجي به زودي منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها