دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
برپايي نمايشگاه قرآن در سراسر كشور

يكي ازنويسندگان حوزه دين، برپايي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم را بزرگ‌ترين حركت ديني در جامعه عنوان كرد و خواستار برپايي نمايشگاه قرآن در سراسر كشور و پي‌گيري و نظارت جدي اين پيشنهاد از سوي مسوولان شد./

حجت‌الاسلام مرتضي ترابي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: برپايي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، فرصتي مناسب براي دسترسي آسان و سريع عموم مردم به كتاب‌هاي حوزه دين و قرآن است.

وي با اشاره به اين كه حضور اكثر افراد در نمايشگاه قرآن كريم به دليل برپايي آن در ماه مبارك رمضان امكان ندارد، تصريح كرد: مسوولان بايد براي ترويج فرهنگ قرآني در ميان همه افراد جامعه، به برپايي نمايشگاه قرآن كريم در سراسر كشور به صورت جدي و به شيوه‌اي كه در تهران برپا مي‌شود، اقدام كنند و بر چگونگي اداره آن نظارت داشته باشند تا از عرضه آثار غيرقرآني در آنها جلوگيري شود.

اين نويسنده حوزه دين افزود: نمايشگاه قرآن كريم زمينه‌هاي دسترسي متخصصان قرآني، دانشجويان و فرهنگيان به جديد‌ترين منابع قرآني را فراهم مي‌كند. همچنين محصولات فرهنگي و كتاب‌هاي نمايشگاه قرآن كريم هر سال متناسب با نياز روز جامعه و سلايق و علايق اعضاي يك خانواده و عموم شهروندان ارايه مي‌شوند كه اين امر باعث ترغيب شهروندان براي حضور در نمايشگاه خواهد شد.  

حجت‌الاسلام ترابي در پايان يادآور شد: لازم است مسوولان برگزار كننده نمايشگاه قرآن كريم نسبت به برپايي هرچه بيشتر نشست‌هاي تخصصي با حضور كارشناسان حوزه قرآني در نمايشگاه اقدام كنند تا با گفت‌وگو‌ و تشكيل جلسات پرسش و پاسخ با جوانان، بتوانند زمينه‌هاي ترويج فرهنگ قرآن و آموزه‌هاي ديني را در ميان آنان فراهم كنند.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از ششم مرداد ماه تا چهارم شهريور ماه سال جاري در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط