دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱
نويسندگان فرانسوي در موآن-سارتو گرد هم مي‌آيند

بيست و چهارمين جشنواره كتاب موآن-سارتو 19-17 اكتبر (17-15 مهر) ميزبان ناشران و نويسندگان سرشناسي در فرانسه است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از سايت نمايشگاه موآن-سارتو، هر سال در كوران بازار گرم ادبي فرانسه در فصل پاييز جشنواره كتاب موآن-سارتو به ارایه برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و ادبي در اين شهر ساحلي مديترانه‌اي در جنوب شرق فرانسه مي‌پردازد.
 
مركز فرهنگي سدر در فرانسه برگزاركننده جشنواره كتاب موآن-سارتو هر سال با انتخاب شعاري تازه به چينش برنامه‌هاي سالانه جشنواره پرداخته و «با اين سرعت به كجا مي‌رويم؟» را براي جشنواره 2011 برگزيده است. چنين موضوع جدل‌آميز و بنياديني درباره زندگي انسان مدرن كانون بحث و گفتگوي فيلسوفان، دانشمندان، مورخان و نويسندگان دعوت‌شده به بيست‌ و چهارمين دوره جشنواره است.

ميشل ريو، ياسمينا خضرا، طاهر بن جلون، پاسكال بروكنر، ديويد فونكينو و ده‌ها نام‌ سرشناس ادبي و نظري در فرانسه به ارایه سخنراني و شركت در برنامه‌هاي گفتگو درباره بازتاب موضوع های گريبانگير انسان مدرن در آثارشان مي‌پردازند.
 
همچنين پيش از زمان برگزاري جشنواره مسابقه‌اي در حوزه هنرهاي بصري براي ارایه بهترين اثر با موضوع «با اين سرعت به كجا مي‌رويم؟» از سوي برگزاركنندگان جشنواره در نظر گرفته شده است و جايزه‌اي هزار يورويي به اثر برتر اهدا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها